پرونده «چاقوی خشم» در مشهد جنایی شد

با تایید مرگ مغزی زن 25 ساله‌ای که با ضربات چاقوی همسرش به شدت مجروح شده و در بیمارستان بستری بود، ماجرای جنایی دیگری در مشهد رقم خورد.

پانزدهم اردیبهشت، پیکر نیمه جان زن جوانی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت که بر اثر وارد آمدن ضربه چاقو دچار خون ریزی شدیدی شده بود. اگرچه بلافاصله اقدامات اولیه درمانی برای نجات این زن جوان صورت گرفت اما این تلاش ها به نتیجه نرسید و زن 25 ساله بر اثر عوارض ناشی از تیغه چاقویی که به قفسه سینه اش اصابت کرده بود به کما رفت و دیگر به هوش نیامد.

دو روز قبل پزشک معالج این زن جوان، مرگ مغزی او را تایید کرد، به همین دلیل گروه پزشکان متخصص و همچنین دکتر ناصر غروبی (پزشک قانونی)، به انجام معاینات و آزمایش های تخصصی ویژه پرداختند تا مرگ مغزی این زن، از نظر علمی و پزشکی به تایید نهایی برسد. بنابراین گزارش، با توجه به این که مصدوم حادثه، با ضربه عمدی چاقو دچار مرگ مغزی شده بود، مراتب از سوی مسئولان مربوط به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اعلام شد. بنا به دستور قاضی علی اکبر احمدی نژاد، پیکر این زن از بیمارستان شهید هاشمی نژاد به بیمارستان منتصریه مشهد انتقال یافت تا همه اقدامات پزشکی تخصصی و معاینات دقیق در این باره صورت گیرد.

این در حالی بود که با زمزمه های اهدای عضو از سوی برخی اطرافیان مقتول، این احتمال وجود دارد که خانواده قربانی «چاقوی خشم»، به اهدای اعضای وی به بیماران نیازمند رضایت دهند و این گونه چند بیمار در آستانه مرگ به زندگی دوباره لبخند بزنند شاید فردا «طناب مهر»، «چاقوی خشم» را به دار آویزد و بار دیگر شاهد مهرورزی خانواده ای باشیم که با اهدای اعضای بدن کسی که دیگر به زندگی باز نمی گردد، شیرینی زندگی را به چند خانواده دیگر بازگردانند.

بررسی‌های مقدماتی از سوی مقام قضایی بیانگر آن است که شوهر این زن جوان در پی بروز اختلافات خانوادگی همسرش را با ضربه چاقو مجروح کرده و از محل حادثه متواری شده است. در عین حال تحقیقات پلیس با صدور دستورات ویژه قضایی درباره این پرونده که رنگ جنایی به خود گرفته، آغاز شده است.

*************

خرچنگ های سیاه مشهد به دار آویخته شدند

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: 2 تن از اعضای باند خرچنگ های سیاه روز سه شنبه در مشهد به دار مجازات آویخته شدند.

قاضی مهدی خدابخشی در حاشیه اجرای این احکام افزود: اعضای باند موسوم به ‘خرچنگ های سیاه' در مشهد در پوشش راننده تاکسی و مسافرکش، زنان و دختران جوان را طعمه نیات شیطانی خود قرار می دادند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری این گروه پنج نفره در خرداد پارسال بیان کرد: حکم اعدام 2 نفر از این افراد در دیوان عالی کشور تایید شد که امروز در کوی پلیس مشهد در ملاء عام به اجرا درآمد.

خدابخشی گفت: حکم 3 نفر دیگر از متهمان این پرونده نیز در حال رسیدگی مجدد است. اعضای این گروه پنج نفره در پوشش مسافرکشی، زنان و دختران جوان را سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو و شوکر وانمود می کردند که قصد سرقت لوازم همراه یا طلای آنان را دارند اما با خروج از شهر نیات شیطانی خود را مطرح و پس از آزار و اذیت زنان و دختران، آنان را نیمه شب به مشهد بازگردانده و رها می کردند.

****************

38 متجاوز مرزی در تایباد دستگیر شدند

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: 38 متجاوز مرزی طی 72 ساعت گذشته در مرزهای شرقی استان خراسان رضوی دستگیر شدند.

سرهنگ کاظم صمدی افزود: این متجاوزان در اجرای طرح انسداد مرزها و برخورد با ورود غیرمجاز اتباع کشور افغانستان به خاک ایران در محدوده هنگ مرزی تایباد دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: مرزبانان همچنین در محدوده گذرگاه مرزی دوغارون و پاسگاه 17 شهریور، 16 هزار لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان کشف کردند.

وی گفت: علاوه بر آن نیروهای مرزبانی در مدت مزبور موفق به کشف 55 کیلوگرم انواع مواد مخدر از یک دستگاه کامیون ترانزیت در پست کنترل و مراقبت مرزی 17 شهریور شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: پارسال نیز بیش از 183 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای شرقی استان خراسان رضوی کشف شد که نسبت به سال قبل از آن 111 درصد افزایش داشت.

سرهنگ صمدی اظهار کرد: سال گذشته بیش از چهار هزار و 600 متجاوز مرزی نیز در این محدوده دستگیر شدند که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد افزایش داشت.

***************

دستگاه صنعتی، دست کارگر مشهدی را بلعید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: دست کارگر 40 ساله مشهدی هنگام کار به داخل یک دستگاه صنعتی کشیده و تا کتف له شد.

آتشپاد حسن جعفری افزود: این حادثه ساعتی قبل در یک کارخانه تولید ام.دی.اف در حومه مشهد و زمانی رخ داد که این کارگر مشغول نظافت و سرویس یکی از دستگاه های صنعتی بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله دست این فرد را از دستگاه جدا و مصدوم را که به شدت از ناحیه دست راست دچار جراحت و له شدگی شده بود به عوامل اورژانس تحویل دادند.

image_print
85 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *