اروپا می‌تواند میزبان فیروزه باشد

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گردشگری و کسب درآمد اقتصادی و ارزآوری با فرآوری فیروزه نیشابور امکان پذیراست. کشورهای اروپایی مقصد مناسبی برای تراتزیت فیروزه است.

حمیدگرمابی درباره وضعیت تولید فیروزه نیشابور افزود: برای ایجاد فرصت‌های اشتغال بهینه یکی از گزینه‌های اقتصادی مناسب در نیشابور،نگاه ویژه به سرمایه‌گذاری در فرآوری سنگ فیروزه است تا بتوان کالای فوق را با تنوع تولید البته با فرآوری بهینه به بازار داخلی و خارجی صادر کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیروزه نیشابور در اروپا وآمریکا مشتریان بسیاری دارد،تصریح کرد: ثبات رنگ و زیبایی سنگ فیروزه نشان از قدمت بالای معدن فیروزه در نیشابور دارد؛بنابراین برای استفاده صحیح از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی سنگ فیروزه باید علاوه بر توسعه کارگاه‌های فرآوری فیروزه گردشگران را ترغیب کرد که برای مشاهده چگونگی این فرآوری به نیشابور سفر کنند.

گرمابی افزود: ما شاهد هستیم این نکته هستیم که فیروزه نیشابور برای طی کردن عملیات فرآوری به دیگر شهرها منتقل می‌شود و این امر بطور حتم از نظر اقتصادی به ضرر تولیدکننده بومی تمام می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری شرکت تعاونی روستایی، عملیات فرآوری فیروزه در کنار معدن فیروزه با بکارگیری افراد بومی کلید خورده است که این امر می‌تواند گردشگران بسیاری را برای بازدید از نحوه چگونگی تولید فیروزه به نیشابور بکشاند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه رونق گردشگری و کسب درآمد اقتصادی و ارزآوری بهینه با توسعه فرآوری فیروزه نیشابور امکان پذیراست، یادآور شد: کشورهای اروپایی مقصد مناسبی برای ترانزیت فیروزه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *