تدبیر دولت، همکاری بخش خصوصی

بررسی آثار خروج یک جانبه آمریکا از «برجام»
اقتصاد هراسی ندارد
روشنک: دولت و بخش خصوصی تدابیر لازم را اندیشیده اند
«لغو «برجام» به اندازه فیلترینگ تلگرام مردم را نگران نکرده و نمی‌کند. چرا که ما به بدعهدی آمریکایی‌ها عادت داریم»
این جمله را رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی که از فعالین اقتصادی بخش خصوصی استان است با صراحت و اطمینان خاطر بیان می‌کند.
در روزهایی که عده‌ای بذر نگرانی می‌کارند و طوفانی برای تسویه حساب با دولت ساخته‌اند و دستاویزشان خروج ترامپ از یک معاهده بین‌المللی است. خروجی که حتی همپیمانان ایالات متحده آمریکا نیز با آن همراه نشده‌اند.
در پاسخ به این سوال که خروج یک جانبه آمریکا از «برجام» چقدر جای نگرانی دارد، محمد حسین روشنک در گفت‌وگو با «صبح امروز» گفت: آمریکا همواره در مسیر «برجام» سنگ اندازی می‌کرد تا مانع از همکاری کشورها و شرکت‌های بین المللی با ایران شود، اما با توجه به عدم همکاری کشورهای دیگر دنیا و لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد و خروج ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل متحد این اتفاق عملیاتی نشد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز برگرداندن دوباره تحریم‌های سازمان ملل نیاز به عزم و اراده کشورهای مختلف دنیا دارد. در حالی که این اراده در اعضای کشورهای اروپایی و آسیایی دیده نمی شود.
روشنک تصریح کرد: دنیا در مقابل قلدری ترامپ تسلیم نمی شود. از طرف دیگر در داخل کشور پیش بینی‌های لازم برای چنین شرایطی دیده شده است. دکتر روحانی هم در موضع گیری شب گذشته و هم در برنامه‌های عملیاتی دولت خود این مساله را به وضوح نشان داده که از آمادگی لازم برخورداریم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اضافه کرد: موضعی که در سخنان دکتر روحانی شاهد بودیم بهترین عکس‌العمل بود، ایشان ثابت کرد که ایران تا انتها تدابیر لازم را در خصوص رعایت موافقت نامه‌ها و عهدنامه لحاظ کرده است.
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به این که کشور ما اقتصادی پویا دارد و می‌تواند راه خود را ادامه دهد، اضافه کرد: خارج شدن آمریکا هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد و بسیاری از کالاهای اساسی در انبارهای ایران موجود است. قبل از این اتفاق ما نمی‌توانستیم دلار جابه جا کنیم بعد از این هم نمی توانیم. آمریکا به ما چیزی نمی‌داد که بعد از این آن را از ما پس بگیرد.
این فعال اقتصادی دصریح کرد: در آینده نزدیک و حتی تا یک سال آینده نیز هیچ تغییر محسوسی در شرایط و فعالیت‌های اقتصادی رخ نمی دهد. دولت و فعالین بخش خصوصی باید با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی راه توسعه و پیشرفتی که آغاز شده است را دنبال کنند.
وی اضافه کرد: مردم و فعالین اقتصادی ما دوران سخت جنگ تحمیلی و بازسازی کشور را با توکل بر خدا و همت خود پشت سر گذاشته اند. به همین دلیل در مقابل سختی‌ها مقاوم هستند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی معتقداست: دولت باید در کنار تدابیری که اندیشیده است به فکر کاهش هزینه‌های سربار تولید باشد و هزینه‌های مدیریت دولتی را نیز کاهش دهد.
روشنک در پایان تاکید کرد: بخش خصوصی کمر همت را بسته است و خود را برای گسترش ارتباطات با دنیا فراهم می‎‌کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *