سپاه، باید پاسدار انقلاب باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سپاه، امروز پاسدار یک گفتمان باید باشد و آن گفتمان انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه امام رضا(ع) افزود: بعد از شروع جنگ تحمیلی، امام راحل، میلاد سیدالشهدا(ع) را به عنوان روز پاسدار معرفی کردند و تعبیرشان این بود که امروز، روز نخستین پاسدار اسلام است.

وی بیان کرد: در مقام خط پاسداری از انقلاب اسلامی باید نگاه به سیدالشهدا(ع) دوخته شود؛ باید دید که ایشان از چه چیز و چگونه پاسداری کردند و این نهاد مقدس را به یک دژ غیرقابل نفوذ تبدیل کردند.

آیت الله علم‌الهدی با طرح این سوال که امام حسین (ع) از چه چیزی پاسداری کرد؟ گفت: در آن زمان قدرت و حکومتی و یا حتی نظام اسلامی وجود نداشت که ایشان بخواهند از آن پاسداری کنند؛ سیدالشهدا(ع) از قرآن و اسلام نیز پاسداری نمی‌کردند زیرا خداوند در قرآن بیان کردند که پروردگار از این دو حفاظت می‌کند اما باید اذعان داشت که سیدالشهدا(ع) به دفاع از یک گفتمان پرداخت که در پس آن به دفاع و حفاظت از قرآن و اسلام می‌انجامید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: حفظ دین به وسیله خدا تضمین شده اما ابزار حفظ دین ابزار یک گفتمان است؛ سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا، از یک گفتمان با شهادت و ایثارگری حفاظت کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان پس از اینکه جریان رهبری را از مسیر وحی و امامت جدا کردند، به‌دنبال این بودند تا اسلام به عنوان یک مکتب قدرت برای یک نژاد باقی بماند تا نتواند به عنوان یک گفتمان انسان‌ساز در تمامی جوامع بشریت ایقای نقش کند.

امام جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه بنی‌‌امیه به‌دنبال این بود تا اسلام را به‌عنوان یک ابزار قدرت معرفی کند، گفت: اسلام را به عنوان ابزار قدرت با تبلیغات خود معرفی کردند که تنها به حکومت، سیاست و قدرت خلاصه می‌شد و آن را به عنوان یک مکتب هدایتی که انسان‌ها را در مسیر هدایت پیش می‌برد قبول نداشتند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: امروز اگر بنا شد سپاه و پاسداران به عنوان پاسدار گفتمان انقلاب تعیین شوند وظیفه دارند تا همانند سیدالشهدا(ع) در این راه گام بردارند. سپاه، امروز پاسدار یک گفتمان باید باشد و آن گفتمان انقلاب است. گفتمان انقلاب اسلامی آن است که تلاش می‌کند تا فعالیت‌های نابه‌جا برای سوق‌دادن زندگی مردم به‌سوی لذت‌گرایی، اشرافی‌گری و دوری از خداوند را خنثی کرده و برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر و کمک به کسانی که از مسیر اصلی خارج شده‌اند، تلاش کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *