مردم و مسئولین در «حمایت از کالای ایرانی» پیشگام باشند

فرماندار بجستان گفت: همه آحاد مردم و مسئولان باید با دغدغه مندی در حمایت و خرید کالای ایرانی پیشگام باشند، چراکه این کار موجب تقویت اقتصادی کشور و بهبود وضعیت اشتغال می‌گردد.

حسین ابراهیمی کردیانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ضرورت تحقق شعار سال در جهت رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد درون زای کشور است.

وی ادامه داد: بایستی با همه توان و ظرفیت‌های موجود، بسترهای تحقق حمایت از کالای ایرانی را با رفع موانع و توسعه کمی و کیفی تولید و سرمایه‌گذاری هموار کرد.

فرماندار بجستان با اشاره به کیفیت کالای داخلی نیز گفت: تولیدکنندگان نیز باید به سمت و سوئی رفته که کالایی تولید کنند که نسبت به مشابه خارجی آن از کیفیت لازم برخوردار بوده و نظر مشتری را جلب کند، ضمن اینکه باید به تولیدکننده نیز بها داده شود.

ابراهیمی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ غلطی از گذشته وجود داشت که کالای خارجی دارای کیفیت است و با این نگرش حتی برخی از بهترین تولیدات در کشور ما با مارک خارجی به فروش می‌رسیدند، در حالی که اجناس مشابه ایرانی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی مشارکت مردم را در حمایت از کالای ایرانی افزایش داد، تصریح کرد: عدم توجه به این بحث و نبود تقاضا باعث می‌شود که تولیدکننده با حجم انبوده تولید مواجه شده و مشکل اقتصادی آن روی دوش شهرستان برخواهد گشت.

فرماندار بجستان تأکید کرد: بعضی از فرایندهای اشتغال به سمت اشتغال‌های خرد و خانگی رفته و در این راستا از 6 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده در سال 96 در این شهرستان، 4 و نیم میایارد تومان به اشتغال‌های خرد و خانگی پرداخت شده است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *