کارگران بازوان اصلی تحقق حمایت از کالای ایرانی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: کارگران بازوان اصلی تحقق حمایت از کالای ایرانی هستند.

سید جواد حسینی در نخستین روز از هفته کارگر در حاشیه کمیسیون کارگری استان، لزوم ارتقا کمی و کیفی برنامه‌های این هفته را با رویکرد تقویت روحیه امید و نشاط در محیط‌های کارگری، ضروری دانست.

وی اضافه کرد: تداوم رونق تولید و تلاش برای ایجاد 110 هزار فرصت شغلی، توجه به ظرفیت‌های صادراتی، افزایش درآمدهای ارزی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله اولویت‌های سال جاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: توجه به اشتغال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، بهبود فضای کسب و کار، تسهیل فرآیندهای اداری در حوزه‌های اقتصادی، اتخاذ ساز و کار مناسب برای جذب دو هزار میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی مناطق محروم روستایی، هزار و 840 میلیارد تومان تبصره 18 و همچنین تبصره 16 و طرح‌های مختلف از قبیل طرح تکاپو و یارانه کمک‌های فنی و اعتباری از دیگر محورهای برنامه دولت در سال جاری است.

حسینی با تاکید بر ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه کارگری، تصریح کرد: اگر کارگران ما انگیزه و نشاط نداشته باشند تولید از رونق خواهد افتاد و برنامه‌های هفته کار و کارگر باید در راستای تکریم کارگران و ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه کارگری باشد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری هفته کار و کارگر ارج نهادن به این قشر زحمت‌کش است که در انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته‌اند، بنا به فرموده مقام معظم رهبری هرکس که کاری انجام می‌دهد، حتی اگر مدیر هم باشد، باز کارگر محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کارگر باید وجدان‌کاری داشته باشد و مسئولیت‌هایش را به نحو مطلوب انجام دهد، به فرهنگ کار در جامعه اشاره و تصریح کرد: برای کار و کارگر باید ارزش قائل شد به طوریکه باید از هرکس که برای روزی حلال و خانواده‌اش تلاش می‌کند، قدردانی شود.

حسینی با بیان اینکه از نقش کارگران در احیای واحدهای تولیدی نباید غافل شد عنوان کرد: کارگران بخش مهمی از جامعه هستند و سرمایه بدون کارگر مفهومی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته علی رغم مشکلات موجود شاهد پیشرفت‌های عمده ای در استان بودیم که مثبت شدن تراز تجاری، ایجاد 16 درصد اشتغال کشور، کاهش نرخ بیکاری و حجم بالای سرمایه گذاری در صنعت از جمله این پیشرفت‌ها می‌باشد.

سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تقویت نظارت در بحث ایمنی محیط کار با توجه به اهمیت جایگاه نیروی کار را خاطر نشان کرد و گفت: آموزش قوانین کار ویژه کارگران و کارفرمایان و تشکل‌های کارگری در راستای آشنایی با حقوق قانونی خود از ضروریات است و موجب کاهش اختلافات این حوزه خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *