کاهش 82 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌های خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های استان در سال گذشته نسبت به سال 95 حدود 82 درصد کاهش داشته است.

امین رمضانیان اظهار کرد: در سطح جنگل‌های خراسان رضوی در نقاط بحرانی که به شمال استان مرتبط می‌شود، در سال 95 حدود 870 هکتار آتش‌سوزی داشتیم که این رقم در سال گذشته با کاهش 82 درصدی به 140  هکتار رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش حریق با مشکلی روبه‌رو نیستیم، در همین راستا کمیته حریق را در سطح استان تشکیل دادیم و تمام ارگان‌های دولتی در سطح کشور را موظف کردیم که در جهت بروز حریق در عرصه‌های ملی همیار سازمان ما باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بیان کرد: در ارتفاعات جنوب حدود 3 سال اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم و آنچه که در ارتفاعات جنوب شهر از قدیم تصرف شده بود را تخریب کردیم. همچنین در ایام نوروز چند دامداری در انتهای بلوار خاقانی که متصرف بود را تخریب کردیم.

در ادامه این نشست علی‌رضا صحرایی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در خصوص ارتفاعات جنوبی مشهد یک توافقی با شهرداری انجام دادیم و 10 هزار هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد در حال واگذاری به شهرداری است که در قالب کمربند سبز، حدود 1000 هکتار آن به فضای سبز عالی تبدیل شده است که به عنوان تنفس‌گاهی برای کمک به رفع معضل آب و هوای مشهد از آن استفاده کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *