اداره کردن شهر بر مبنای شیوه آزمون و خطا اشتباه است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اداره کردن شهرها بر اساس شیوه آزمون و خطا اشتباه است.

محمدرضا حیدری با بیان این مطلب در نشست مشترک شورای اسلامی شهر مشهد با شهرداران و روسای شورای اسلامی استان یزد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: دیگر نمی‌توان بر اساس آزمون و خطا شهرها را اداره کرد. امروزه باید راه را کوتاه کرده و از تجربیات شهرها استفاده نمود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد جمعیت کل کشور در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: 70 درصد این جمعیت نیز در کلانشهرها مستقر هستند و شهرداری‌ها 50 تا 60 درصد جمعیت شهرها را خدمات‌دهی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به اینکه با رشد روز افزون جمعیت، شاهد افزایش مشکلات در شهرها هستیم، بیان کرد: عدم توجه به موضوع آمایش سزرمین، نابرابری در اختصاص بودجه و عدم توازن در خدمات‌دهی سبب افزایش نرخ رشد مهاجرت در برخی استان‌ها به ویژه تهران و خراسان شده و این امر سبب شده شهرها با چالش مواجه شود.

حیدری خاطر نشان کرد: به طور متوسط هر 3 سال یک‌بار کل جمعیت ایران را مشهد مقدس میزبانی می‌کند. در نوروز امسال نیز 3 برابر کل جمعیت شهر، میهمان داشتیم.

وی اظهار کرد: با این حال وضعیت برخی مناطق شهر به لحاظ عدم توازن و مهاجرت بحرانی است. موضوعی که باید فکر اساسی برای آن صورت گیرد و اگر چنین نشود، مشکلات تشدید می‌گردد.

وی افزود: شورای پنجم انسجام درونی، پشتیبانی، همکاری و همیاری تنگاتنگی با شهرداری را در دستور کار قرار داده و در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و اصلاح فرآیندها این موضوعات مورد توجه قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه توجه به رویکرد فرهنگی و افزایش فرهنگ شهروندی دارای اهمیت و اولویت است، گفت: بدون توجه به فرهنگ و ارتقای فرهنگ شهروندی نمی‌توان به اهداف توسعه دست یافت.

حیدری آمادگی شورای اسلامی و شهرداری مشهد را در انتقال تجربیات به شهرهای استان یزد اعلام کرد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *