برای خرید هوگو الکترونیکی به حمایت اداره کل ورزش و جوانان نیاز داریم

رئیس هیئت تکواندو خراسان رضوی می‌گوید اکثر استان‌های کشور بر خلاف خراسان رضوی از سیستم هوگو الکترونیکی بهره می‎برند و نیاز است هرچه سریعتر این تکنولوژی در اختیار داوران خراسانی نیز قرار بگیرد.

حسین حسین‌زاده اظهار کرد: هیئت تکواندو خراسان رضوی از هشتم فروردین ماه برنامه‌های خود را در سال جدید آغاز کرده ‌است و در این مدت کارگاهی آموزشی با حضور سرمربی تیم ملی آقایان داشتیم و همچنین اردوهای تیم‌ها نیز آغاز شد.

وی عنوان کرد: تکواندو دارای سه شاخه «پومسه»، «کیورگی» و «هان‌مادانگ» است که پومسه همان کاتا یا فرم، کیورگی مبارزه و هان‌مادانگ نمایش و شکستن اجسام است.

رئیس هیئت تکواندو استان در خصوص مسابقات برگزار شده در این بخش‌ها، بیان کرد: یک دوره از مسابقات 17 فروردین ماه انجام گرفت. بعد از آن چهار دوره اردوی آمادگی تیم‌ها در دو بخش پسران و دختران برگزار شد. در بخش مبارزه نیز در دو بخش دختران و پسران مسابقاتی در انتهای فرودین ماه برگزار شد.

حسین‌زاده افزود: در بخش پسران مسابقات قهرمانی نونهالان استان را برگزار کردیم و پس از آن در پنج رده خردسال، نونهال، نوجوان، جوانان‌، بزرگسالان و اساتید، اردوی پومسه را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه در تکواندو مسئله‌ ارتقای کمربند خود به خود منجر به استعدادیابی می‌شود، ادامه داد: مسابقاتی که از رده‌‌ کمربند زرد به بالا گذاشته می‌شود، به نوعی استعداد‌یابی را در دل خود جای می‌دهد.

رئیس هیئت تکواندو استان اضافه کرد: ثبت‌نام لیگ انفرادی در بخش استعداد‌یابی در همه‌ی رده‌های سنی در دو بخش آقایان و بانوان شروع شده و مسابقات آن نیز از هفته‌ آینده آغاز می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری کلاس‌های تابستانی در این فصل و استعدادیابی در بخش آزمون، مسابقات و لیگ، تصریح کرد: بخش استعدادیابی تخصصی از سال گذشته شروع شده و در تابستان امسال به صورت تخصصی یعنی علمی و تجربی ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: در فروردین ماه امسال، یک دوره دانش‌افزایی و هماهنگی ویژه مربیان استان را با حضور سرمربیان تیم‌های ملی داشتیم. تنها استانی هستیم که توانستیم در این بخش ورود کرده و میزبان شاخص‌ترین‌ها بودیم. این دوره آموزشی با شرکت 137 نفر در بخش بانوان و 132نفر در بخش آقایان با همکاری تربیت بدنی آستان قدس به ترتیب در روزهای 23 و 24 فروردین ماه برگزار شد.

رئیس هیئت تکواندو استان اضافه کرد: 25 و 26 فرودین ماه نیز با تدریس سرمربی تیم ملی کارگاه آموزشی برای مربیان خانم و آقا برگزار شد. اکنون نیز ثبت‌نام داوران مبارزه برای دوره دانش افزایی در حال انجام است که در تاریخ شش اردیبهشت ماه برای بانوان و هفت اردیبهشت ماه برای آقایان برگزار خواهدشد.

رئیس هیئت تکواندو خراسان رضوی در خصوص رابطه این هیئت با هیئت تکواندوی مشهد تصریح کرد: هیئت تکواندوی شهرستان مشهد نیز همچون سایر شهرستان‌ها نیاز به حمایت جدی‌تری دارد. در همین رابطه جلسه‌ای با حضور رئیس این هیئت و رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد برگزار کرده‌ایم. امیدوارم اداره ورزش و جوانان مشهد نیز از هیئت تکواندوی مشهد حمایت لازمه را در هر دو بخش مادی و معنوی داشته‌باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیئت در سال گذشته، بیان کرد: تیم بانوان استان در بخش‌های جوانان و بزرگسالان به مقام چهارم کشور رسید. سجاد جوانبخت موفق شد در رنکینگ فدراسیون جهانی به رتبه سوم دست یابد، همچنین چهار مدال جهانی در بخش آقایان و بانوان، یک مدال آسیایی و 50 مدال کشوری را در رویدادهای مختلف کشور کسب کردیم و هفت دوره میزبان مسابقات قهرمانی کشور، لیگ نقش جهان و لیگ‌های منطقه‌ای بودیم.

رئیس هیئت تکواندو استان ادامه داد: در بخش تیمی انتخابی تیم ملی هان‌مادانگ یک مقام قهرمانی تیمی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سوم تیمی را به دست آوردیم.

حسین‌زاده اضافه کرد: مجموعاً 25 تیم در لیگ‌های مختف کشور در بخش پومسه و کیورگی از خراسان حضور داشتند و موفق به کسب چهار قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سه مقام سوم تیمی شدند. برای اولین بار در تاریخ تکواندو استان مقام سوم لیگ برتر نوجوانان کشور، جام ستارگان را کسب کردیم و یک مقام سوم تیمی هم در بخش پومسه بانوان کسب کردیم.

وی عنوان کرد: پنج داور بین‌المللی از خراسان رضوی به سمینار داوران بین‌المللی در ترکیه، سه داور بین المللی به جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا و شش مربی نیز به دوره  مربیگری بین المللی اعزام شدند. امسال نیز دو داور به مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا اعزام شدند. هم‌چنین پنج نفر از مدرسان خراسانی که در بخش کیورگی، پومسه و هان‌مادانگ مدرس فدراسیون هستند، از 14فروردین ماه سال جاری برای حضور در دوره‌ دانش افزایی مدرسان کشور اعزام شدند.

حسین‌زاده درخصوص ملی‌پوشان خراسانی تکواندو تصریح کرد: سال گذشته در بخش هان‌مادانگ سه نفر، در بخش کیورگی یک ملی‌پوش داشتیم اما در بخش پومسه متاسفانه ملی‌پوشی نداشتیم.

وی ادامه داد: در چهارسال گذشته تمرکز هیئت در دوره مدیریت قبلی، صرفا روی شاخه مبارزه بود و دیگر زیرشاخه‌های تکواندو در خراسان رضوی رونق نداشتند، اما اکنون هر سه شاخه هان‌مادانگ، کیورگی و پومسه به یک نسبت مورد توجه قرار می‌گیرند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در هر شاخه از تکواندو، اگر فقط در 5 رده در دو بخش آقایان و بانوان تیمی بخواهیم اعزام کنیم، بایستی 10 تیم به مسابقات مختلف در شهرهای مختلف کشور بفرستیم. با توجه به بعد مسافتی و موقعیت مکانی شهر مشهد، بایستی سالانه هزینه سنگینی برای اعزام‌ها بپردازیم که هیئت را تحت فشار قرار می‌دهد.

رئیس هیئت تکواندو استان با اشاره به اینکه مشکل اصلی هیئت در بخش سخت‌افزاری است، اظهار کرد: با اداره کل ورزش و جوان در تعامل هستیم تا بتوانیم زمینی را برای ساخت خانه تکواندو تحویل بگیریم. برای ساخت این زمین نیاز به همت خیرین ورزشی داریم.

حسین‌زاده افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما در تکواندوی خراسان رضوی، عدم وجود سیستم داوری سنسوری (هوگو الکترونیکی) است، قیمت پایه این سیستم از 80 میلیون تومان آغاز می‎شود و طبیعتا هیئت به تنهایی توان پرداخت چنین ارقامی را ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اداره کل ورزش و جوانان به عنوان مادر ورزش استان فعالیت می‌کند، امیدواریم که مکاتبات ما با دوستان در اداره کل به نتیجه برسد و بتوانیم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، زمینه ورود این دستگاه را به استان فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که برای پیشرفتی همچون سایر استان‌ها نیاز به امکانات داریم. جزو معدود استان‌هایی هستیم که این تکنولوژی را در اختیار ندارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *