با بگیر و ببند کار درست نمی‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اقدامات ارزشمند کنگره شصت در راستای کمک به دو گروه مهم انجام می‌شود؛ کسانی که درگیر اعتیاد بوده اند و افرادی که در این زمینه تحقیقات کرده‌اند.

سید کمال الدین حسینی افزود: در زندگی اجتماعی سه عرصه دولتی، خصوصی و اجتماعی وجود دارد. یکی از اشتباهاتیی که در خیلی جوامع دیده می‌شود دخالت دولت در دو عرصه دیگر است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری اقدامات به مردم اظهار داشت: بر اساس فرموده معظ له هرجا کار را به مردم سپردیم کار بهتر انجام شد.
حسینی با بیان این که نگاه دولت یازدهم هم همین گونه بوده است، تصریح کرد: بر این اعتقاد بایستی کار مردمی را به خود مردم بسپاریم و در این راستا در سطح استان اتفاقات ارزشمندی رخ داده است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از این موارد گسترش تشکلات مردم نهاد می‌باشد. از جمله نمونه بارز آن جمعیت احیای انسانی کنگره شصت، که بسیار موفق عمل نموده و شاهد آمار خوبی هم در شهر مشهد از درمان شدگان هستیم و چه تعداد که در نوبت برای ورود به پروسه درمانی هستند .
وی گفت: معتادان به سه گروه؛ در معرض اعتیاد مانند جوانان و نوجوانان، معتادان شاغل در چرخه زندگی اجتماعی و کارتن خوابها و افرادی که از چرخه زندگی عادی خارج شده‌اند، تقسیم بندی می‌شوند.
حسینی با اشاره به طراحی سه راهکار متفاوت برای برخورد با این گروه‌ها افزود: برای گروه اول رویکرد پیشگیرانه، گروه دوم حمایت گرانه و برای گروه سوم رویکرد یاورانه در نظر گرفته شده است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که باید هویت سازی کنیم، اظهار داشت: با بگیر و ببند کار درست نمی‌شود و در فضاهایی که به مردم احترام گذاشته شده است فضای سالمتری را شاهد هستیم.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *