نجات 151 واحد تولیدی از تعطیلی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 151 واحد تولیدی در استان که به علت مشکلات بانکی، چک برگشتی و بدهی معوق در وضعیت تعطیلی یا نیمه تعطیلی بود، دوباره رونق گرفت.

ابراهیم ناصری افزود: حمایت از این واحدهای تولیدی، علاوه بر تثبیت اشتغال و تولید، در برخی از موارد منجر به افزایش تولید آنها شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون هفت هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به یکهزار و 88 واحد تولیدی خراسان رضوی اختصاص یافته که بخش عمده این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش به واحدها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی موجب تضمین و تثبیت اشتغال و تولید در واحدها و جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی یا کاهش تولید و تعطیلی برخی از واحدها شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس گزارش های موجود، هم اینک 394 واحد تولیدی در استان تعطیل است که بیشتر آنها اقدامات مناسب و به موقع برای تغییر محصولات تولیدی خود را براساس تغییرات و خواسته ها و نیازهای مصرف کننده انجام نداده اند.

ناصری اظهار کرد: عمده واحدهای تعطیل شده در حوزه مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه و آجرهای فشاری، صنایع ذوب و ریخته گریهایی بودند که مازوت مصرف می کردند و یا ماشین آلات قدیمی داشتند.

وی افزود: صنایع ماشین سازی و تجهیزات بخصوص تراشکاری ها و خدمات مرتبط، صنایع لاستیکی و پلاستیکی به دلیل حذف یارانه پتروشیمی ها، لوازم خانگی بویژه تولیدی بخاری های کم بازده، واحدهای تولیدی نساجی و پوشاک به دلیل عدم رقابت و قیمت بالای محصول از دیگر واحدهای صنعتی تعطیل شده هستند.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون هزار و 786 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی با سرمایه گذاری 55 هزار و 898 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 41 هزار و 618 نفر در خراسان رضوی صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک خراسان رضوی با برخورداری از سه هزار و 19 طرح صنعتی در دست اجرا با سرمایه گذاری 277 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 92 هزار و 600 نفر از نظر تعداد طرح و اشتغال پس از استان های اصفهان، یزد و مازندران رتبه چهارم کشور را دارد.

ناصری اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 344 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 37 هزار و 848 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هشت هزار و 657 نفر در استان صادر شده است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
722 پاسخ
  1. Eugenemug
    Eugenemug گفته:

    mexican border pharmacies shipping to usa [url=http://certifiedpharmacymexico.pro/#]mexico drug stores pharmacies[/url] mexican drugstore online

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *