لایحه اصلاح قانون تجارت در راه هیئت رئیسه

نماینده چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی از ارسال لایحه اصلاح قانون تجارت به هیئت رئیسه تا یک ماه آینده خبر داد.

محمد دهقان در خصوص لایحه اصلاح قانون تجارت افزود: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی لایحه مربوط به اصلاح قانون تجارت در دستور کار کمیسیون مشترکی با حضور اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و حقوقی و قضایی مجلس قرار گرفت اما نهایتا شورای محترم نگهبان به بررسی لایحه مذکور بصورت اصل 85 قانون اساسی ایراد وارد کرد و مقرر شد لایحه مذکور در صحن علنی مجلس نیز بررسی شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید توجه داشت قانون تجارت کشور قدیمی شده و برگرفته از قانون تجارت کشور فرانسه است و حتی اصلاحاتی که کشور فرانسه نیز در این خصوص اعمال کرده تاکنون در قانون تجارت ایران لحاظ نشده است،البته در سال 47 موادی درباره مقررات شرکت‌های سهامی لحاظ شده است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:بعد از بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت، موضوع قانون تجارت تبدیل به 4 جلد کتاب برای بررسی شده است که یکی از کتاب‌ها درباره مقررات حاکم بر تجارت است.

دهقانی تصریح کرد:یکی از کتاب‌های در رابطه با لایحه قانون تجارت مربوط به شرکت‌های تجاری است که حدودا متشکل از 450 ماده بوده و درباره اسناد تجاری بازنگری‌های صورت گرفته است.

وی ادامه داد:یکی از تغییرهای مهم در اصلاح قانون تجارت مربوط به مقررات اعلام ورشکستگی شرکت‌ها است تا سهامداران زیان نبینند در هر صورت نیاز به روز شدن قانون تجارت، یک اولویت در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مقرر شده با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس، نظرات کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان در موضوع بازنگری در قانون تجارت لحاظ شود و امیدوارم کتاب مربوط لایحه اصلاح قانون تجارت برای بررسی در صحن علنی مجلس، تا یک ماه آینده به هیئت رئیسه تقدیم شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *