اعلام آمادگی یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: طی اعلام آمادگی یک شرکت چینی فعال در اجرای پروژه‌های زیربنایی برای سرمایه‌گذاری در استان در مذاکرات اولیه، این شرکت جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری و همچنین ارائه تجربیات و خدمات فنی به خصوص در حوزه آب اعلام آمادگی کرده است.

شکوه میرشاهی در خصوص مذاکره‌ای با شرکت CRCC چین و اعلام آمادگی این شرکت برای مشارکت در پروژه‌های کلان استان اظهار کرد: حوزه حمل‌و‌نقل از جمله پروژه‌های ریلی آماده سرمایه گذاری شامل پروژه 650 کیلومتری مشهد – بجنورد و گرگان و پروژه 760 کیلومتری مشهد- گناباد- بیرجند- زاهدان و اهمیت آن برای مسیر سرخس –چابهار و پیوند مناطق آزاد تجاری حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر مشارکت خارجی در حوزه حمل‌ونقل در استان تحول بسیاری به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: از جمله پروژه‌های مهم و اولویت‌دار ملی است که اجرای آن در استان خراسان تحول چشمگیری در حوزه حمل‌ونقل ایجاد خواهد کرد که جلب مشارکت خارجی در اجرای این پروژه‌ها از اهمیت بسزایی برخودار است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با اشاره به سایر اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: این اولویت‌ها در سرمایه‌گذاری شامل احداث تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ، ساخت مخازن و همچنین پروژه ملی انتقال آب از دریای عمان است که با توجه به شرایط استان در حوزه آب اجرای این پروژه‌ها می‌تواند دغدغه‌های استان در این حوزه را مرتفع سازد.

میرشاهی تصریح کرد: طی اعلام آمادگی شرکت CRCC چین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های کشور چین و فعال در اجرای پروژهای زیربنایی برای سرمایه‌گذاری در استان در مذاکرات اولیه این شرکت جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری و همچنین ارائه تجربیات و خدمات فنی به خصوص در حوزه آب اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان، زمینه لازم برای مشارکت این شرکت در حوزه‌های یاد شده را فراهم خواهند کرد. همچنین مدیریت عالی استان با توجه به اهمیت بسزای جذب سرمایه خارجی آمادگی دارد، از شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری با توجه به پتانسیل‌ها و فرصت‌های بی بدیل استان در حوزه‌های متعدد استقبال خواهد کرد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *