فعالیت 45 پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: 45 پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح نوروزی 97 فعال است و روزانه 339 نیروی عملیاتی در این پایگاه‌ها مستقر هستند.

سیدمجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار«صبح امروز»، افزود: هجدهمین دوره طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند ماه 96 تا 15 فروردین ماه 97 در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح 25 پایگاه ثابت جاده‌ای، 17 پایگاه موقت، دو پایگاه کوهستان و یک پایگاه امداد هوایی فعال شده است و در مجموع 45 پایگاه امدادی بین شهری، کوهستان و هوایی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این ایام فعال است.

عضو ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد يادآورشد: همچنین در این ایام خدمات ایستگاه‌های استقبال زائر، دوستدار کودک، سحاب، ثامن و غیره در 15 ایستگاه موقت 12 و 24 ساعته استان ارائه می‌شود..

وي با بیان اینکه در ایام نوروز آتي، 45 پایگاه ادمداد و نجات در 22 شعبه استان ارائه خدمت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها تعداد 42 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 35 دستگاه خودروی کمک‌دار، یک دستگاه بالگرد، 21 خودروی نجات و دو خودروی ارتباطات،۲۷۴ نیروی نجاتگر نفر روز، 184نیروی امدادگر و 88 پرسنل اداری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند..

احمدی خاطرنشان کرد: در طرح امداد و نجات وظیفه اسکان اولیه در راه ماندگان را داریم و طرح ملی ایمنی و سلامت هم در جهت اجرای کمپین سفر ایمن و سالم و نه به تصادفات جاده‌ای توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های شاخص طرح نوروزی، گفت: سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵۰ نیروی نجاتگر و امدادگر در برنامه‌های سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی حاضر هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم و به‌موقع را داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *