فعالیت چهار هزار و 600 خودرو در ناوگان مسافربری نوروزی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تعداد چهارهزار و 600  دستگاه انواع خودرو در ناوگان مسافری جاده‌ای استان از 132 شرکت مسافربری و با هشت هزار و 560 راننده در طرح ویژه نوروزی 97 آماده خدمت‌رسانی هستند.

ابراهیم نصری در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح امروز» افزود: طرح ویژه نوروزی 97 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از 23 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه سال آینده به مدت 22 روز در جاده‌های استان به ویژه محورهای اصلی اجرا می‌شود.

 

فعالیت 97 اکیپ راهداری و 247 دستگاه ماشین‌آلات در طرح نوروزی

نصری با بیان اینکه این طرح با هدف ارتقاي ايمنی جاده‌های خراسان رضوی و ارتقاي ايمنی ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای این ایام راه‌اندازی 10 ايستگاه ثابت خدمات‌رسانی به زائران، خدمت‌رسانی 33 باب راهدارخانه در سطح جاده‌های استان به مسافران و تجهيز آن‌ها، آماده‌باش 435 نفر در طرح نوروزی 97، فعال شدن 97 اکیپ نوروزی راهداری و فعال شدن 247 دستگاه ماشین‌آلات طرح نوروزی را داريم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خط كشی هزار و 500 كيلومتر جاده‌های بين شهری، اجرای 5 كيلومتر حفاظ بتنی آزاد راه مشهد باغچه، اجرای 5 كيلومتر حفاظ جانبی (گاردريل) در جاده‌های استان، نگهداری مستمر از شبكه روشنايی در محورهای مواصلاتی استان، نصب هزار متر مربع تابلو اطلاعاتی در جاده‌های استان، نصب و اصلاح 4 هزار تابلو مسير نما، جهت نما و خطر نما در جاده‌های استان،  ازجمله آماده‌سازي هاي نوروز 97 است.

وي ادامه داد: تجهيز چهار  تقاطع در راه‌های شرياني به سيستم روشنايی، اصلاح و تكميل علائم آشكار ساز در نقاط پر تصادف استان، مرمت رویه راه‌های سطح استان همچون عملیات‌های درزگیری، لکه گیری، تنظیم شانه‌ها، تسطیح و پاکسازی حریم راه و غیره به ميزان 20 هزار تن آسفالت، مرمت 50 دستگاه از ابنیه فنی شامل بازگشایی دهانه پل‌ها، ترمیم نرده و قرنیز، تنظیم بستر رودخانه‌ها، ترمیم نشست پل و غیره از ديگر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی قبل از آغاز طرح نوروزی 97 است.

 

امسال 56 درصد سفرهای ورودی و 57 درصد سفرهای خروجی استان از طریق جاده انجام شد

نصری با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال، 56 درصد سفرهای ورودی و 57 درصد سفرهای خروجی استان از طریق جاده انجام شد، گفت: بیش از نیمی از سفرهای این ایام به صورت جاده‌ای بود كه اين ميزان در سال 95 به ميزان 53 درصد بود بنا براين اين  رشد 3 و 4 درصدی را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز 96، 35 هزار و 668 سفر ورودی با 931هزار و 396 مسافر از استان و 60هزار و 391 سفر خروجی با 928هزار و 652 نفر به استان را داشتیم.

نصري ادامه داد: در نوروز 95 اين تعداد، 39هزار و 253 سفر ورودی با 919هزار و 374 مسافر از استان و 36هزار و 352 سفر خروجی با 958هزار و 831 نفر به استان بود و برای نوروز 97 هم پیش‌بینی بیش از 80 هزارسفر ورودی و خروجی را با جابه‌جایی بیش از 2 میلیون مسافر را کرده‌ایم.

وي با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آغاز پیش فروش بلیت‌های اینترنتی نوروزی را از 17 بهمن ماه امسال داشته‌ایم ، بیان کرد: برای ایام نوروز 97 تعداد چهارهزارو 600 دستگاه انواع ناوگان مسافری جاده‌ای خراسان رضوی از 132 شرکت مسافربری و با هشت هزار و 560 راننده شامل هزار و 500 دستگاه اتوبوس ویژه، 150 دستگاه اتوبوس vip، هزار و 600 دستگاه مینی‌بوس وهزار و 350 دستگاه سواری کرایه آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود.

 

هیچ‌گونه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل مسافر در مسیرهای برون استانی نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تصريح كرد: از آنجا که در این ایام هیچ‌گونه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل مسافر در مسیرهای برون استانی نخواهیم داشت پیش‌بینی افزایش 20 درصدی جابه‌جایی مسافران از طریق حمل و نقل جاده‌ای را داریم.

نصری گفت: برای سفرهای نوروزی 97 خدمات فروش بلیت غیرحضوری توسط 60 دفاتر اختصاصی شرکت‌ها در سطح شهر، فعال بودن 110 دفاتر آژانس، فعال بودن دو سامانه فروش بلیت اینترنتی مشترک (www.safar724.com و www.payaneh.ir) و رزرواسیون و فروش بلیت از طریق سامانه تلفن 5 رقمی 38086 در مشهد را به‌صورت ویژه خواهیم داشت.

وی افزود: برای این ایام فعال سازی و شیفت بندی برنامه نظارتی در پایانه‌های مسافردر طول طرح بالغ بر 25 هزار نفر ساعت و آماده سازی 14 ستاد حمل و نقل مسافر در پایانه‌های مسافربری عمومی شهرداری (5 پایانه و ایستگاه سوار در مشهد ومابقی در شهرستان‌ها) را در جهت تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر و کنترل فنی ناوگان قبل ازانجام سفرهای جاده‌ای، کنترل و نظارت بر قیمت بلیت‌ها، رسیدگی به شکایات مردمی و برخورد قانونی با متخلفان فعال کرده‌ایم.

نصری ادامه داد: یکی از برنامه‌های پایانی هر سال برگزاری اردوهای راهیان نور در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، حوزوی و غیره بوده است و در این رابطه هماهنگی لازم با معاونت اردویی سپاه امام رضا(ع) در خصوص انجام هرچه بهتر برنامه سفرهای راهيان نور صورت پذیرفته است و بالغ بر 100 هزار نفر از خراسان رضوی به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی اعزام می‌شوند.

 

کنترل‌ها و نظارت‌های میدانی به دو شکل محسوس و نامحسوس انجام می‌ شود

وي با بیان اینکه با همکاری پلیس راه استان کنترل‌ها و نظارت‌های میدانی به دو شکل محسوس و نامحسوس انجام می‌شود، تصریح کرد: این طرح در قالب اعزام مأمور با لباس شخصی به داخل اتوبوس‌ها، اجرای طرح آماده سازی ناوگان مسافربری با بازديد ميدانی از اتوبوس‌ها و تنظيم چک ليست‌های كنترلی در مبادی خروجی شهرها توسط افسران كارشناس پليس راه، راه‌اندازی گشت‌های تلفيقی با بكارگيری خودروهای ادارات كل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بهره‌گيری از كليه دوربين‌های كنترل سرعت دستی و اپتيكی كنترل ترافيک شامل دوربين‌های نظارت ترافيک، ثبت تخلف سرعت و دستگاه‌های تردد شمار محورهای استان، بكارگيری نيروی كمكی و تيم‌های ساير رده‌های انتظامی به منظور كمک به مسافران، استقرار در نقاط حادثه خيز است.

این مقام مسئول خاطر نشان كرد: همچنين بكارگيری 150 تيم گشت محسوس و نامحسوس روزانه و بكارگيری در قالب تيم‌های گشتی و پياده غیره به‌صورت شبانه‌روزی خواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در این ایام تلفن‌های 141 و 33411000 ارتباطات مردمی مرکز مدیریت راه‌های استان جهت برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی و پیگیری امور به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *