قصه پر غصه 5 قلوهای مشهدی در آستانه سال نو

بیش از یک سال و 11 ماه است که از به دنیا آمدن پنج قلوهای مشهدی گذشته ، به سراغشان رفتیم تا از حال و روزشان مطلع شویم. در نخستین روزهای سال 95 به دنیا آمدن کودکان 5 قلو در یکی از بیمارستان‌های مشهد خبر ساز شد و همه به دنبال این بودند که این کودکان را از نزدیک ببینید و از حال و روز و سلامتی‌شان مطلع شوند.

این بارداری که دومین بارداری فاطمه غلامی 23 ساله بود به طور طبیعی و بدون استفاده از داروهای محرک و روش‌های باروری صورت گرفته بود و همه بچه‌ها کاملا سالم بودند، این پدر و مادر پنج قلوهای صاحب یک پسر بوده که با به دنیا آمدن این کودکان یک خانواده 8 نفره شدند.

در همان روزهای ابتدایی که خبر غافلگیرانه به دنیا آمدن این کودکان  تیتر اصلی سرویس حوادث رسانه‌های مختلف شده بود، مسئولان با سر زدن به این خانواده و شنیدن مشکلاتشان با وجود 5 فرزند جدید قول‌هایی را برای کمک و مساعد شدن زندگیشان دادند. حالا دیگر بیش از یک سال و 11 ماه است که از به دنیا آمدن پنج قلوهای مشهدی گذشته ، به سراغشان رفتیم تا از حال و روزشان مطلع شویم و از دغدغه‌های خود برای بزرگ کردن این نوزادان و همچنین خوشحالی‌شان از بابت عنایت خداوند بگویند.

با قول‌هایی که مسئولان بعد از به دنیا آمدن این 5 قلوها داده بودند تصور می‌کردم در یکی از مناطق متوسط شهر برای آن‌ها خانه‌ای تهیه کرده و منزل مناسبی برای زندگی دارند، زمانی که موفق به گرفتن تماس و قرار نهایی شدم حدس زدم گویا این بار هم قول‌های مسئولان در حد حرف بوده است. از ظهر گذشته بود که به منزل آقای دانشمندی پدر 5 قلوهای معروف در مسکن مهر شاندیز رسیدیم، درب را که باز کرد یک واحد آپارتمان 70 متری توجهم را جلب کرد که چگونه با 6 فرزند در این منزل زندگی می‌کند.

پنج قلوها بزرگ و شیطون شده بودند و سر و کول پدر و مادرشان بالا می‌رفتند، فاطمه غلامی مادر این 5قلوها در ابتدا با بیان اینکه اصلا تصور اینکه در بارداری دومم دارای پنج فرزند شوم را نمی کردم، عنوان کرد: در مراحل سونوگرافی متوجه شدم چهار قلو دارم در آن زمان نیز بسیار شوکه شدم اما خداوند را بابت این نعمت الهی شکر کردم. بعد از عمل که به هوش آمدم و گفتند پنج قلو دارم تعجب کردم، چون منتظر پنج قلو بودم، نام پسرانم را محمد، رضا، سهیل، مهدی و هادی گذاشته‌ام.

 

بیکاری پدر پنج قلوها

مادر این بچه‌ها که در حال بازی با پسرانش بود ادامه داد: در این مدت سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدیم، بزرگ کردن 5 فرزند دست تنها و بدون کمک بسیار سخت بود، متاسفانه یک سال است که همسرم بیکار شده که این امر بر مشکلاتمان افزوده است.

وی اضافه کرد: روزهای اولی که فرزندانم به دنیا آمده بودند مسئولان زیادی به ما سر زده و قول‌هایی را می‌دادند که بخشی از آن محقق شد اما امروز با گذشت دو سال و نامهربانی برخی مسئولان مشکلات فراوانی را متحمل شده‌ایم. بزرگ کردن 5 فرزند دردسرهای فراوانی دارد، متاسفانه ما در اینجا کسی را نداریم و باید تنها از بچه‌ها نگهداری کنیم، به دلیل اذیت کردن بچه‌ها حتی نمی‌توانیم آن‌ها را بیرون ببریم حتی زمانی که بیمار می‌شوند باید جدا آن‌ها را دکتر ببریم.

 

حسرت زیارت امام رضا(ع)

وی افزود: در این مدت حسرت رفتن به حرم مطهر امام رضا(ع) با همه اعضا خانواده بر دلم مانده است، به دلیل مسافت طولانی و نبود امکانات تنها یک بار سه فرزندم را به پابوسی امام هشتم بردم اما تاکنون با هر 5 نفرشان نرفته‌ایم.

دانشمندی، پدر 5قلوهای مشهد نیز در تکمیل سخنان همسرش، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که خداوند 5 پسر دیگر به من داده اما هم نگران آینده به دلیل مشکلات مالی فراوان و بیکار بودنم هستم.

وی ادامه داد: از بعد از ازدواجم در یک دامداری مشغول به کار بودم اما متاسفانه در سال گذشته به دلیل تعدد زیاد کارگران بنده را اخراج کردند که این امر باعث شده زندگی را سخت تر بگذرانیم. از نظر وضعیت زندگی در سطح بالایی نیستیم و در اینجا هم فردی را نداریم تا از ما حمایت مالی کند. حتی برای نگهداری فرزندانم مشکل دارم چراکه نمی‌توانیم آن‌ها را از خانه خارج کنیم زیرا ممکن است گم شوند، به گونه ای که در یک سفر به نیشابور یکی از فرزندانم را در امامزاده جا گذاشتیم.

دانشمندی اظهار کرد: بنابراین مجبور هستیم فرزندانمان را از خانه خارج نکنیم، امیدوار هستیم مسئولان نگاه ویژه‌ای به ما داشتند باشند زیرا بزرگ کردن 6 فرزند در این شرایط و مشکلات اقتصادی بسیار دشوار است. از زمانی که کودکانمان به دنیا آمده اند تنها آستان قدس کمک مستمری به ما کرده به گونه‌ای که ماهانه 3 میلیون تومان برای ما واریز می‌کنند.

 

 

منبع: مشهد فوری

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *