خراسان مدیون اوست

روز گذشته دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله طبسی با حضور آحاد مردم و مسئولین استانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم استاندار خراسان رضوی گفت: کارنامه عملکرد مرحوم آیت الله طبسی در آستان قدس رضوی در ارائه خدمت به زائران رضوی درخشان بود و خیری ماندگار است.

علی‌رضا رشیدیان افزود: توسعه حرم مطهر رضوی بعد از انقلاب اسلامی و مقایسه آن با آنچه که قبل از آن بود نشان از گستردگی و بزرگی خدمت و تلاش‌های مرحوم طبسی در ارتقا سطح خدمات به زائران رضوی دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: آن مرحوم، روحانی عالم، انقلابی و خادم به نظام و کشور بود چنان که از شروع نهضت امام خمینی(ره) در دهه 40 با انقلاب همراه شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در خدمت به نظام و مردم کمر همت بست.

وی تصریح کرد: مرحوم طبسی، مرد علم و عمل و یک شخصیت انقلابی بود که در طول عمر خود، برکات و آثار درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی:

نام آیت‌الله طبسی در خراسان می‌درخشد

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه شخصیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی گفت: به یقین همیشه در کنار آستان مقدس رضوی نام مرحوم آیت الله واعظ طبسی و در خراسان بزرگ نام ایشان به عنوان یک شخصیت اثرگذار چه پیش و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌درخشد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی افزود: مرحوم آیت الله طبسی یک عالم ربانی و چهره‌ای انقلابی و همچنین خدمتگزاری صادق برای مردم بود. وی سال‌های پیش از انقلاب با انکر منکرات آن زمان که همان حکومت ستم شاهی بود، مبارزه کرد و سهمی جدی در پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه داشت.

وی ادامه داد: امروز برای همه خراسانی‌ها روشن است که سه شخصیت بزرگوار اثرگذار علاوه بر سایر علما و مردم عزیز در این استان نقش آفرینی جدی داشته اند که یکی از آن‌ها مقام معظم رهبری هستند و سایرین نیز شهید آیت الله‌هاشمی نژاد و مرحوم آیت الله واعظ طبسی.

رئیسی بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دفاع از اعرف معروف‌ها که نظام مقدس جمهوری اسلامی است، با تمام وجود برای دفاع از آن و انقلاب اسلامی و همچنین دفاع از ولایت چه در زمان حیات امام خمینی(ره) و چه پس از ایشان در دفاع از مقام معظم رهبری آماده و ولایتمداری ایشان مثال زدنی بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نقش ایشان در آستان قدس رضوی نیز بسیار ممتاز بود و حقیقتا در این مدت بیش از 3 دهه نقش آفرینی جدی در این مجموعه داشتند به طوری که جامع تر از آنچه که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت ارتحال ایشان در وصف وی فرموده اند، نمی توان بیان کرد. به یقین همیشه در کنار آستان مقدس رضوی نام مرحوم آیت الله واعظ طبسی و در خراسان بزرگ نام ایشان به عنوان یک شخصیت اثرگذار چه پیش و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌درخشد.

 

فرماندار مشهد:

خراسان مدیون آیت‌الله طبسی است

فرماندار مشهد گفت: اداره آستان قدس نیز کار بسیار سختی بود و همین که ایشان تا انتهای عمر این سمت را بر عهده داشتند، نشان می‌دهد توفیقات آیت الله واعظ طبسی بسیار عالی بوده است و همه ما خراسانی‌ها مدیون و مرهون خدمات و زحمات ایشان هستیم.

محمدرحیم نوروزیان افزود: مرحوم آیت الله طبسی به همراه مقام معظم رهبری از ارکان و ستون‌های انقلاب در استان خراسان بودند، به طوری که ایشان با سابقه علمی و مبارزاتی خود تنها شخصیتی بود که با حکم حضرت امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان خراسان با همه گستردگی مشکلات و مسایل منصوب گردید.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در شرایط بسیار سختی که گروهک‌های ضدانقلاب در ابتدای انقلاب به این خاک و به این شهر طمع داشتند، به نمایندگی از امام علاوه بر نمایندگی ایشان، مسئولیت تولیت آستان قدس را هم بر عهده داشتند که اداره آستان قدس نیز کار بسیار سختی بود و همین که ایشان تا انتهای عمر این سمت را بر عهده داشتند، نشان می‌دهد توفیقات آیت الله واعظ طبسی بسیار عالی بوده است و همه ما خراسانی‌ها مدیون و مرهون خدمات و زحمات ایشان هستیم.

نوروزیان تاکید کرد: باید اینگونه شخصیت‌ها و علمای ربانی که هم علم و هم عمل را با یکدیگر همراه کرده اند، به عنوان الگو و اسوه مورد توجه جامعه قرار گیرند.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *