ادامه طرح نظارتی ثامن تا 15 اسفند

رئیس اتاق اصناف مشهد با تایکد بر این که در حوزه بازرسی و نظارت، تمرکز بر پیشگیری از تخلفات است، گفت: طرح نظارتی ثامن از دهم اسفند آغاز و تا 15 اسفند ادامه دارد.

محمود بنانژاد مشهدی در نشست خبری اتاق اصناف مشهد روز پنج شنبه دهم اسفند ماه که با حضور مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی، معاونت اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی در محل اتاق اصناف مشهد با هدف معرفی برنامه‌های طرح نورزی 97 بازرسی و نظارت اصناف برگزار گردید، افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 11 اسفند آغاز و تا 18 اسفند در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی ادامه خواهد داشت، در این نمایشگاه حدود هزار غرفه در حوزه‌های پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات و مواد غذایی فعالیت دارند.

 

فروش کالاهای نمایشگاه بر اساس قیمت کارشناسی

وی ضمن اشاره به تخفیف 20 درصدی کالاها در نمایشگاه عرضه مستقیم افزود: برای غرفه داران نمایشگاه ده روز کارشناسی قیمت داشتیم، به این ترتیب که غرفه داران قبل از برگزاری نمایشگاه کالاهایشان در بخش کارشناسی قیمت گذاری و پلمپ شده که نمونه کالا در غرفه مورد نظر نصب خواهد شد و متصدی غرفه موظف است کالاهای مورد عرضه را به همین قیمت به فروش برساند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: غرفه داران نمایشگاه عمدتا تولیدکنندگان در بخشهای صنفی و صنعتی و بخشی صنوف توزیعی می‌باشند و واحد بازرسی و نظارت اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی شکایات و جلوگیری از تخلفات احتمالی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان داشت: در نمایشگاه بین المللی برای نخستین بار غرفه اتاق اصناف جهت آشنایی بیشتر همشهریان با وظایف وخدمات اتاق اصناف مشهد راه اندازی خواهد شد.

 

رونمایی از یک اپلیکیشن برای ثبت شکایات مردم

محمود بنانژاد ضمن معرفی نرم افزار بالن که طراحی آن در سال گذشته شروع شده بود، در ادامه افزود: با نصب اپلیکیشن بالن با مشخص شدن جانمایی واحدهای صنفی، ارتباط مردم با واحد بازرسی و نظارت برقرار شده ومی توانند شکایات خود را از این طریق ارسال داشته و یا نظرات مثبت و یا منفی خود را در مورد عرضه کالاها  و خدمات واحدهای صنفی اعلام نمایند که ما از این طریق می‌توانیم در اسرع وقت پاسخگوی مردم باشیم .

 

اجرای طرح مجاور و زائر برای تسهیل خریدهای نوروزی

وی ضمن اشاره به طرح مجاورین از 25 اسفند ماه تا 29 اسفند اظهار داشت: این طرح عمدتاً برکالاهای پرمصرف مثل پوشاک، کیف  و کفش، شکلات و شیرینی تأکید داشته و در حوزه فنی و خدماتی نیز در مجتمع‌ها و خیابان‌های اصلی حوزه‌هایی را برای طرح مجاورین ورود خواهیم کرد.

بنانژاد در خصوص طرح زائرین نیز گفت: این طرح از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه پیدا می‌کند. این طرح در حوزه‌های سلامت، کالاهای اساسی، زیارت، سوغات و خدمات فنی خودرو اجرا خواهد شد تا زائرین در شهر دچار سردرگمی و مشکل نشوند.

بنانژاد تصریح کرد: در ایام نوروز نمایشگاهی به نام نمایشگاه سوغات در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار می‌گردد تا زائران بتوانند به جای خرید کالاهای قاچاق و خارجی، کالاهای تولیدی مشهد و استان را به عنوان سوغات خریداری نمایند.

 

بابت کاستی‌های سال گذشته عذرخواهیم

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: اگر در سال‌ گذشته در حوزه‌های صنفی و مطالبات مردم کوتاهی‌هایی انجام شد و از چشم پنهان ماند از مردم بابت آن عذرخواهی می‌کنیم و سعی در جبران آن در این ایام و سال پیش رو داریم. اما با این وجود ما همواره شاهد همکاری خوب اصناف بوده‌ایم و با همراهی به دنبال رفع و رجوع کاستی‌ها در عرضه کالا و خدمات هستیم.

علی باخرد با بیان این که روسای اتحادیه‌ها که در سال به خوبی پاسخگوی مردم بوده‌اند در ایام نوروز پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری بیشتری خواهند داشت تا مشکلات مردم به راحتی رفع و رجوع شود، افزود: در حوزه‌های غیر صنفی مثل حمل‌ونقل، مراکز اقامتی و … نیز در ایام نوروز نظارات‌ها بیشتر و دقیق‌تر خواهد بود.

 

ایجاد 223 گشت برای نظارت بر واحدهای صنفی

باخرد ادامه داد: به طور کلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در این ایام دو وظیفه دارد، اول تامین کالاهایی مثل برنج، مرغ، گوشت و البته میوه‌های تنظیم بازار یعنی پرتقال و سیب از طریق شبکه‌های تنظیم بازار به کمک جهادکشاورزی و دوم نظارت بر عملکرد اصناف در این ایام که به کمک دوستان اتاق اصناف صورت می‌گیرد.

وی افزود: در همین راستا و در قالب طرح مجاورین 223 گشت بازرسی و نظارت اتحادیه‌ها در نر گرفته شده که باعث می‌شود نظارت‌ها دقیق‌تر و کارشناسی شده‌تر صورت پذیرد.

 

قیمت کالاهای اساسی در نوروز 97

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص مقدار و قیمت کالاهای اساسی ذخیره شده برای ایام نوروز گفت: در جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی ایام نوروز تا کنون پنج هزار تن برنج در نظر گرفته شده که برنج هندی 1121 با قیمت پنج هزار و 600 تومان، برنج هندی 11PR با قیمت دوهزار و 600 تومان و برنج تایلندی با قیمت سه هزار و 900 تومان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تنظیم بازار اقلام اساسی چون مرغ نیز دو هزار تن مرغ منجمد با قیمت 6 هزار و 200 تومان در مشهد و 6هزار و 300 تومان در شهرستان‌ها با تاریخ مصرف حداقل 6 ماه در نظر گرفته شده است. قیمت مرغ گرم نیز در این ایام هفت هزار و 500 تومان و تخم مرغ پنج هزار و 300 تومان خواهد بود.

باخرد در خصوص میوه‌ تنظیم بازار گفت: همچنین برای این ایام پنج هزار تن میوه‌ تنظیم بازار شامل سه هزار 500 تن پرتقال و یک هزار و 500 تن سیب می‌باشد که قیمت آن در دهه سوم اسفند اعلام خواهد شد.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *