تحریم ها حاصل وابستگی های ماست

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: تحریم ها حاصل وابستگی های ماست لذا باید با تولید علم، صاحب علم و فناوری شویم.

حمیدرضا طیبی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع خدمات پزشکی، آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نیشابور افزود: امروز توسعه علم و فناوری به ابزار قدرت کشورها تبدیل شده و اقتصاد دانش بنیان، دفاع دانش بنیان و قدرت چانه زنی سیاسی وابسته به این حوزه و مورد توجه کشورهاست.

وی اظهار کرد: هنوز در فهم اهمیت توسعه علم و فناوری در کشور دچار مشکل هستیم، حمایتهای لازم در این زمینه انجام نمی شود و نیازهای علمی و فناورانه خود در طرحهای بزرگ را از خارج کشور تامین می کنیم در حالی که برای تولید علم و فناوری در کشور مشکلی نداریم و تنها باید توان خود را در این حوزه باور کنیم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی دست کم سه تا 10 سال نیاز دارد که ثابت کند امکان انجام کارهای بزرگ را دارد و این مدت با توجه به سرعت پیشرفت علم، زمان بسیار زیاد است و حفظ نیروی انسانی کارآمد در این مدت نیز کار بسیار مشکلی است لذا برای کوتاه کردن این زمان طولانی باید ماموریت محور حرکت کنیم.

طیبی با بیان اینکه پژوهشکده صنایع غذایی و مهندسی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی پیشرفتهای بسیار خوبی داشته است افزود: در شورای اشتغال، برنامه ریزی های لازم برای به خدمت گرفتن توانایی های جهاد دانشگاهی برای توسعه استان با تمرکز بر روی چند حوزه خاص انجام خواهد شد و جهاد دانشگاهی در این زمینه اعلام آمادگی نموده و تمام توان جهاد دانشگاهی در خدمت توسعه استان قرار دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی نیشابور نیز در این مراسم گفت: مجتمع خدمات پزشکی، آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در این شهرستان با هزینه بیش از 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

ابوالفضل درخشش افزود: این مجتمع با زیربنای پنج هزار و 700 متر مربع در هشت طبقه زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم کرده و پاسخگوی روزانه بیش از 500 مراجعه کننده است.

وی اظهار کرد: انجام تمام آزمایشهای طبی و آسیب شناسی، برگزاری دوره های آموزش زبان خارجی برای تمام رده های سنی و تخصص های مختلف، انجام تحقیقات اپیدمیولوژیک در زمینه عفونتهای قابل انتقال از طریق خون از جمله ظرفیت های این مجتمع است.

وی میزبانی از کنگره ها، همایش ها و کارگاههای مختلف در سالن همایش این مجتمع با ظرفیت 200 نفر را از دیگر ظرفیت های آن عنوان کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *