بودجه شهرداری واقعی تر شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با کاهش 230 میلیاد تومانی درآمدها، بودجه شهرداری به واقعیت نزدیک تر شد و کسری بودجه نیز کاهش پیدا کرد.

محمد حاجیان شهری درباره دریافت نظرات مردم و نخبگان درخصوص بودجه سال 97 شهرداری مشهد، بیان کرد: شفاف سازی و استفاده از نظرات مردم در مدیریت شهری یکی از شعارهای انتخاباتی شورای پنجم در تبلیغات انتخابات بود لذا با به رای گذاشتن بودجه 97  گامی درجهت عملی کردن وعده های انتخاباتی خود برداشتیم.

وی ادامه داد: پس از تسلیم بودجه توسط شهردار مشهد به شورای شهر، مهمترین  وظیفه شورای شهر درحوزه برنامه ریزی مدیریت شهری کلید خورد و ما برای تحقق بخشیدن به جریان شفاف سازی از مردم و نخبگان برای ارائه نظارت دعوت بعمل آوردیم.

حاجیان شهری اظهار کرد: با انتشار آلبوم بودجه و ضمائم آن در فضای مجازی و رسانه ها، افکار عمومی و خصوصا نخبگان از این ایده استقبال کرده و نظرات خود را از طریق شبکه های اجتماعی ارائه دادند و حتی از اعضای شورای شهر شرکت در مجالس هم اندیشی باحضور نخبگان دعوت بعمل آوردند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد نسبت بین هزینه های جاری و بودجه عمرانی را به عنوان مهمترین موضوع مورد بحث در جلسات کارشناسی عنوان کرد و افزود: بالا بودن میزان بودجه عمرانی یعنی خدمات رسانی بهتر به مردم اما بالا بودن هزینه های جاری یعنی شهر گران اداره می شود و این موضوع مورد اتفاق نظر همه کارشناسان بود و به مدیریت شهری نیز گوشزد شد.

ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری موضوع دیگر مورد توجه صاحب نظران بود که حاجیان شهری به آن اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب و اجرای صحیح آن می توانیم برای شهر درآمدهای پایدار ایجاد کنیم.

وی یاد آور شد: حصول درآمد از محل جرائم، فروش تراکم و کمیسیون ماده 100 نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسات کمیسیون تلفیق نیز به این مهم رسیدگی شود تا با برنامه ریزی جهت کسب درآمدهای پایدار بخش زیادی از درآمدهای بخش جرائم کاهش یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *