استاندارد و فارغ از جناح‌بندی

جمعه گذشته تالار شهر مشهد میزبان اولین رویداد تد-اکس امید بود. به این بهانه گفت‌وگویی را با دبیراجرایی این رویداد ترتیب دادیم تا از تجربیات و اهداف این رویداد برای ما بگوید

دبیر اجرایی رویداد تداکس گفت: این رویداد فضایی را برای افرادی که می‌خواستند ایده‌ها و رمز موفقیت خود را با افراد دیگر که قصد پیشرفت دارند به اشتراک‌ بگذارند، فراهم کرده بود. خوشبحتانه صحبت‌ها نیز فارغ از هرنوع جناح‌بندی سیاسی و مذهبی و بدون هیچ‌گونه تبلیغات بود.

محمدرضا زیبایی در گفت‌وگو با «صبح‌امروز» افزود: صحبت‌هایی که در این رویداد مطرح شد فقط تفکرات و ایده‌های خلاقانه‌ای بود که توسط موفق‌ترین افراد دنیا کشف شده است. انگیزه ما از این رویداد ایجاد یک فضای صمیمی برای رشد افراد خلاق جامعه در قالب یک رویداد بین‌المللی به نام تد بود.

 

تداکس اولین بار در سطح استاندارد برگزار شد

زیبایی ادامه داد: این اولین باری بود که رویداد تداکس در سطح استاندارد برگزار شد، البته این رویداد در سطح دانشگاهی در مشهد برگزار شده بود اما قطعا با سطح استاندارد فاصله بسیاری دارد. در سطح استاندارد همه مردم می‌توانند شرکت کنند و باید سخنرانان در انواع تخصص‌ها انتخاب شوند تا تجربیات ارزشمند خود را با مردم شریک شوند.

وی افزود: سخنرانان این مراسم ناچار بودند صحبت‌های خود را به سمت خواسته‌های مردم سوق دهند و این خود باعث شد به سمت مطلوب حرکت کند اما شاید آن دسته از افراد که این رویداد را در سطح بین‌المللی دنبال می‌کردند به آن میزان از رضایت که مد نظر داشتند دست نیافتند.

 

70 درصد مخاطبان رضایت کامل داشتند

زیبایی در خصوص بازخورد این مراسم در بین مردم اظهار کرد: در مجموع بازخوردی که از مخاطبان خود دریافت کردیم این بود که بالای 70 درصد افراد حاضر رضایت کامل داشتند که این موضوع خوشحال کننده است. در سی درصد مابقی حدود 10 درصد رضایت تقریبی داشتند و 20 درصد نیز انتقادات سازنده‌ای نسبت به مراسم داشتند.

دبیر اجرایی رویداد تداکس در خصوص نظر سخنرانان این مراسم در مورد استقبال مردم مشهد تصریح کرد: سخنرانان جلسه از شوق و اشتیاق مردم مشهد شگفت زده شده بودند و از جوانانی که باعث برگزاری این مراسم شدند بسیار تقدیر کردند. آن‌ها عقیده داشتند که موج مثبت و شادی که در این مراسم از مردم مشهد گرفتند نسبت به رویدادهای مشابه شهرهای دیگر بسیار بیشتر بود.

 

این رویداد به هیچ فرد و ارگانی وابسته نیست

وی اضافه کرد: این رویداد با توجه به این که به هیچ فرد یا ارگانی وابسته نیست و هنوز در شهر جا نیفتاده چون برای اولین بار اجرا می‌شد بسیار راضی کننده بود. باید رویدادهایی مثل تد بیشتر در شهر و کشور رخ بدهد چرا که این گونه رویدادها متعلق به خود مردم است و می‌تواند به جامعه در راستای افزایش تولید ناخالص کشور کمک‌های زیادی بکند.

زیبایی ابراز کرد: قطعا در دوره‌ای که ارتباطات بین مرد بسیار سریع شکل می‌گیرد و اخبار و اطلاعات مختلف با سرعت بالایی جابجا می‌شود باید در راستای رویکرد فرهنگی جامعه در برابر گوش شنوا و تفکر عمیق حرکت کرد. من به عنوان دبیر اجرایی این رویداد بسیار خوشحالم که توانستم این خدمت را به شهرم بکنم و این تجربه را به همشهریانم هدیه کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم استقبال مردم از این رویدادها بیشتر شود، چون معمولا نخبگان در جامعه ایده‌هایی را مطرح می‌کنند و مردم دنباله‌رو آن می‌شوند. باید از کسانی که در گسترش این شکل رویدادها تلاش کردند از جمله دوستان ما در تهران و کیش که پیشروی این جریان بودند تشکر کرد.

 

نسبت به زمان برگزاری استقبال عالی بود

دبیر اجرایی رویداد تداکس در خصوص استقبال از مراسم گفت: با توجه به این که این رویداد را در بعد از ظهر جمعه 27 بهمن برگزار کردیم که عده زیادی هم بخاطر انتهای سال مشغله‌های زیادی دارند و هم در عصر جمعه مشغول استراحت هستند، استقبال خوبی شد که جای تشکر از مردم عزیز شهرمان دارد. عمده عزیزان در انتهای این مراسم ضمن تشکر از ما خواستند تا این رویداد حتما تکرار شود تا در سال 97 شاهد سطح بالاتری از این رویداد باشند.

وی در پایان اظهار کرد: این مراسم حاصل حمایت استانداری، شهرداری، دانشگاه فردوسی، خانه صنعت‌ومعدن استان، روزنامه صبح امروز و تشکل‌های بخش خصوصی بود که اگر این حمایت‌ها نبود شاهد این مراسم در این کیفیت نبودیم و امیدوارم که در سال‌های آینده نیز این حمایت‌ها مستدام باشند.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *