تئوری اتاق شیشه‌ای در اداره کل اوقاف عملی شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این تئوری که مدیران به درون اتاق‌های شیشه‌ای بروند که توسط رئیس جمهور در خصوص ارایه منشور حقوق شهروندی مطرح شده بود در سازمان اوقاف محقق شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در نشست با معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی در محل این اداره کل سخن می‌گفت در ادامه، افزود: اوقاف یک سازمان دولتی مردم نهاد است که از شبکه‌ گسترده مردمی بهره می‌برد و از آن به عنوان پشتوانه‌ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه ما تمام همکارانمان را در یک سالن بزرگ مستقر کردیم تا این عزیزان برای افزایش راندمان در کنار هم به فعالیت بپردازند که این موضوع منجر به هم‌افزایی و افزایش کارایی مجموعه شد.

احمدزاده تصریح کرد: در این قرارگاه از مدیرکل تا معاونین و کارمندان همگی در کنار هم مشغول فعالیت هستند که این موضوع باعث می‌شود که ارباب‌رجوع کمتر معطل شده و بتواند به راحتی به کار خود برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ابلاغ فعالیت قرارگاهی برای ما به مدت سه ماه بود ولی ما  با توجه به افزایش راندمان مجموعه در این مدت تصمیم گرفتیم که فعالیت خود را به صورت دائمی به این شکل ادامه بدهیم.

وی عنوان کرد: سبک کاری این مجموعه باعث شده است تا همه چیز شفاف باشد و همه بتوانند از نحوه فعالیت هم آگاه شوند و در کنار آن با توجه به وجود سامانه جامع موقوفات تمام فعالیت‌های ما روشن و شفاف در اختیار مردم قرار دارد و تمام مبادلات مالی ما نیز در این سامانه ثبت می‌شود. به نحوی که در هر لحظه میزان ورودی و خروجی مالی سازمان مشخص است. تعدادی از مراکز شهرستانی ما نیز همین رویه را در پیش گرفته‌اند که منجر به افزایش کیفیت این مجموعه‌ها نیز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص امنیت شبکه اطلاعاتی و ارتباطی اوقاف، بیان کرد: سامانه جامع موقوفات یک سامانه کشوری است و ما سروری از این مجموعه را در اختیار نداریم. البته فعالیت‌های این سامانه نیز در بستر اینترانت تعریف شده است و ما به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سیستم‌های متصل به اینترانت ما از سیستم‌های متصل به اینترنت کاملا تفکیک شده باشند.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم ما سامانه خدمات غیر حضوری را در سایت اوقاف طراحی کردیم و اپلیکیشن آن نیز از طریق کافه بازار برای عموم مردم قابل دسترسی است.  وقف در حوزه‌های مختلف ورود داشته است مثل بهداشت، درمان، سلامت، تفریح، علم، کتاب و … و ما نیز در همه زمینه‌ها اجرای امینانه نیات واقفان را مدنظر داشته‌ایم. که این موضوع منجر شده تا در شرایطی که در سال 1388 میزان کل موقوفات کشور 200 مورد بوده است این رقم در سال جاری فقط در خراسان رضوی به بیش از 200 مورد برسد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *