مراقب حریم شخصیتان باشید

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به دارندگان گوشی تلفن مراه هوشمند اپل نسبت به رعایت مسائل امنیتی و عدم افشای نام و رمز کاربری هشدار داد.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سه شهروند مبنی بر کلاهبرداری با تغییر در مالیکت تلفن همراه، تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود:در بررسی‌های کارشناسان پلیس‌فتا مشخص شد از این افراد به روش یکسانی کلاهبرداری و این افراد در یک تله فیشینگ گرفتار شده‌اند. در این شگرد فرد کلاهبردار با دسترسی به شماره‌های اضطراری  با شماره‌ای مجازی که فرد قربانی تصور می‌کند از طرف سایت شرکت اپل می‌باشد اقدام به ارسال پیامی به فرد قربانی می‌کند که حاوی شماره تماس و لینکی را برای پیدا شدن گوشی به صاحب گوشی بوده و از قربانی می‌خواهد تا با وارد نمودن رمز و نام کاربری” اپل‌ای دی” خود مکان گوشی سرقت شده خود را به کمک شرکت اپل بیابد.

سرهنگ جهانشیری بیان کرد: فرد قربانی نیز به خیال اینکه پیامک دریافت شده از سوی شرکت اپل بوده و از خدمات شرکت اپل بهره می‌برد سریعا نام کاربری و رمز عبور اپل‌ای دی خود را وارد می‌کند و فرد کلاهبردار به نقشه اصلی اش که در واقع دستیابی به رمز و نام کاربری صاحب گوشی بوده دست یافته و با تغییر رمز با در اختیار داشتن گوشی، مالکیت آن را در اختیار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا با اقدامات فنی که انجام داده سرنخ‌هایی از سرقت گوشی و انتقال آن به یکی از کشور‌های همسایه دست یافته که تلاش‌ها در رابطه با شناسایی و دستگیری متهمان در خارج از کشور با همکاری پلیس اینترپل ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دارندگان گوشی‌های آیفون خواست جهت پیشگیری از برخی مشکلات مشابه نسبت به ایجاد حساب اپل‌ای دی گوشی خود حساس بوده و شخصا حساب کاربری خود را فعال و در صورت اینکه حساب کاربری شما را فروشنده یا فرد دیگری فعال نموده سریعا نسبت به تغییر رمز آن اقدام کنید.

سرهنگ جهانشیری  از کاربران فضای سایبر خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *