بارش ایده‌های ناب در مشهد

دبیر اجرایی رویداد تداکس امید گفت: این رویداد بارش خلاقانه ایده‌های ناب است. دریچه‌ای که تمامی کسانی که منحصر به فرد کار کرده‌اند تمام دریافته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند تا دیگران نیز با استفاده از شیوه‌های آن‌ها تحولی در زندگی خود ایجاد کنند.

 

 

محمدرضا زیبایی روز جمعه در مراسم رویداد «تداکس امید» که در تالار شهر مشهد برگزار شد، افزود: عرصه برای معرفی کردن سمبل‌های موفقیت در کشور ما کم است و هدف اصلی ما نشان دادن این سمبل‌ها به مردم جامعه ‌است. امروز ما می‌خواهیم به رمزهایی دست پیدا کنیم که عده‌ای به آن دست یافته‌اند اما عمده مردم آن را نمی‌بینند و این راز موفقیت همین افراد اندک است.

وی ادامه داد: افرادی که در این مراسم سخنرانی می‌کنند نباید تبلیغ کنند یا در رابطه با مسائل اعتقادی و سیاسی حرف بزنند بلکه باید از برند شخصیتی خود و راز موفقیتشان حرف بزنند.

 

 

مدیر آژانس بادکوبه:

شرکت از 2نفر به 200نفر رسید

در ادامه این مراسم مدیر آژانس تبلیغاتی بادکوبه گفت: رویدادهایی مثل تداکس در راستای پخته شدن افراد است و سعی ما بر این است کسانی که در این رویداد شرکت می‌کنند دستاوردهای مناسبی داشته باشند.

بابک بادکوبه ضمن بیان قسمتی از مسیر پیشرفت خود افزود: من در سن 20 سالگی علی‌رغم مخالفت پدرم یک شرکت 2 نفره تاسیس کردم اما این شرکت در حال حاضر 200 پرسنل دارد و به اعتقاد اغلب کارشناسان بهترین آژانس تبلیغاتی کشور است.

بادکوبه در خصوص دلیل پیشرفت خود اظهار کرد: من همواره آموزش‌پذیر بودم که این موضوع در پیشرفت بسیار مهم است. من همواره در مقابل هر استادی و کسی که به من چیزی آموخت زانو زدم. ما برآیند و میانگین 5 نفر اطراف خود هستیم و اگر می‌خواهیم بزرگ شویم باید اطراف خود را از افراد بزرگ پر کنیم.

وی افزود: تنها 20 درصد اطلاعات ما از طریق دیدن و نرون‌هایی است که از چشم به مغز منتقل می‌شود و این یعنی 80 درصد آموختن‌های ما از طریق تحلیل‌های مغز است، پس باید به این نکته توجه داشت که بیشتر آموختن‌ها از طریق تفکر است. اما مشکل اصلی ما اینجاست که نمی‌بینیم، نمی‌شنویم و عمل نمی‌کنیم.

مدیر آژانس تبلیغاتی بادکوبه تصریح کرد: نکته آخر این که برای انجام هر بازی باید قوانین را به خوبی بدانیم وگرنه بازی شکل نمی‌گیرد، پس قبل از شروع هرکاری به قوانین انجام آن مسلط شوید تا از مسیر اصلی خارج نشوید.

 

 

طنزنویس مطبوعات:

ببینیم موفق‌ها چه کارهایی را نکرده‌اند

طنزنویس مشهور مطبوعات نیز در ادامه این رویداد گفت: طنزنویسی مطبوعات چندسالی است که به شکل یک شغل درآمده است و اگر اثری اکنون دیده می‌شود همه می‌دانند که یک تیم برای این اثر زحمت کشیده‌اند این در حالی است که در گذشته این شرایط فراهم نبود.

احمدرضا کاظمی افزود: طنزنویسی نیازمند استعداد ذاتی است که در گذشته بخاطر شرایط جامعه سرکوب می‌شد اما متاسفانه اکنون که فضا برای این گونه فعالیت‌ها باز شده هرکسی به خود اجازه می دهد که وارد این حوزه شود و مسائل خارج از این حوزه را طنز می‌نامند.

وی افزود: باید بدانیم که همیشه کسانی موفق هستند که برای اولین بار وارد یک حوزه می‌شوند و این مطلبی است که در کتاب استراتژی اقیانوس آبی و قرمز ذکر شده است. همیشه اولین کسانی که وارد اقیانوس آبی می‌شوند و صاحبان ایده یک امپراطوری تشکیل می‌دهند و ما بقی که از ایده‌ آن‌ها پیروی می‌کنند فقط می‌توانند در اقیانوس قرمز امرار معاش می‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: زمانی که وارد روزنامه شدیم فضا برای طنزنویسی بسته بود اما ما با استفاده از باز شدن فضا هنگام انتخابات از این فرصت استفاده کردیم و در دو شاخه متن و کاریکاتور شروع به کار کردیم. من زمانی که این کار را شروع کردم متوجه شدم دیده نمی‌شوم و ایده را اجرا کردم که تا آن زمان اجرا نشده بود. این ایده همراه کردن تصویر و متن در قالب طنز بود و متن را روی عکس‌ها گذاشتم مثل چت کردن دو شخصیت که برای اولین بار ارائه دادیم.

وی در پایان گفت: رمز موفقیت این نیست که ببینیم موفق‌ها چه کاری انجام داده‌اند بلکه گاهی باید دید موفق‌ها چه کارهایی را نکرده‌اند.

 

 

دبیر صنایع محور غرب:

اگر امید داشته باشیم «نشدنی» هم شدنی است

در بخش بعدی این مراسم دبیر صنایع محور غرب گفت: خیلی وقت‌ها زندگی ممکن است برخوردهای سختی با ما داشته باشد اما همواره باید این امید را داشته باشیم که هر کار نشدنی با ما شدنی است. ما باید حق اشتباه کرد برای خود و دیگران در راه پیشرفت قائل شویم، هیچکس موفق متولد نشده و باید با اشتباه تجربه کسب کرد تا موفق بود و این نگاه درست برای پیشرفت است.

امیر شهلا افزود: ما حق داریم به مشکلات و اشتباهات نگاه مدیریتی داشته باشیم اما باید برای حل آن حتما نگاه انسانی داشته باشیم. باید بدانیم توفیق حاصل تفکر، تلاش و بعد تداوم است.

وی تصریح کرد: انسان جامدی است که در سیال جامعه غوطه‌ور است، پس آدم‌ها باید وزن مخصوص خود را هر روز اضافه کنند تا موفق باشند، اما رمز موفقیت همواره این بوده که هیچ‌گاه خودت به خودت نمره نده. بگذار جامعه به تو نمره بدهد. اگر خودت نمره بدهی ممکن است جامعه آن را هضم نکرده باشد و آن‌گاه است که احساس می‌کنی حق تو ضایع شده که باعث سرخوردگی می‌شود.

شهلا در پایان گفت: خرد جمعی هرگز خطا نمی‌کند شاید در این لحظه نمره خوبی به تو ندهد اما به وقتش نمره‌ای که شایسته توست را می‌دهد.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *