تعداد بیکاران خراسان رضوی در تابستان امسال حدود 240 هزار نفر اعلام شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمارگیری فصلی در تابستان امسال تعداد بیکاران در این استان، 240 هزار و 40 نفر بوده که معادل 7.6 درصد بیکاران کشور است.

مجید نعیمی افزود: در تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان 45.1 درصد و نرخ بیکاری 10.1 درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب 2.7 درصد افزایش و 2.4درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در آخرین آمارگیری فصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی که مربوط به تابستان امسال است 2 میلیون و 376هزار و 634 نفر در این استان در سن کار هستند که دارای قابلیت مشارکت اقتصادی بوده اند و از این تعداد 2 میلیون و 136هزار و 594 نفر شاغل بوده اند.

وی گفت: جمعیت بیکاران طی تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال حدود 38 هزار و 841 نفر کاهش یافته به طوری که خراسان رضوی در رتبه پنجم این شاخص در بین استانهای کشور قرار دارد.

نعیمی افزود: همچنین طی این دوره 184 هزار و 428 نفر به شاغلان استان اضافه شده است که این تعداد معادل 23.2 درصد شاغلان افزوده شده کل کشور می باشد و در این مدت خراسان رضوی در میان استانهای کشور در رتبه اول افزایش تعداد شاغلان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: طبق آمارگیری مزبور 21.5 درصد از شاغلان استان در بخش کشاورزی، 31.3 درصد در بخش صنعت و 47.2 درصد در بخش خدمات مشغول کار بوده اند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *