تولید بدون کارخانه

ایده «تولید بدون کارخانه» در واقع استعاره ای است از یک استراتژی کسب و کار بر پایه برون سپاری فرآیندهای تولید با تاکید بر جایگاه یابی و بهره گیری از شبکه تامین و توزیع به منظور دستیابی به مزیت های رقابتی تولید.

شرکت هایی که اقدام به ایجاد «برند» کرده اند در تولید بدون کارخانه، با بهره گیری از ظرفیت خالی مراکز تولیدی موفق می‌شوند که کالایی را به نام و متعلق به خود تولید و توزیع می کنند.

«تولید بدون کارخانه» شیوه نوینی برای استفاده بهینه از سرمایه گذاری های ثابت انجام شده در بخش تولید می باشد. از طرفی این شیوه باعث می شود با پر کردن ظرفیت های خالی تولید که هم اکنون بدون استفاده مانده است، اشتغال بیشتری ایجاد نموده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان از ایده پردازان اولیه بومی سازی برند و تولید بدون کارخانه در کشور از استان خراسان رضوی است.

محمد حسین روشنک با نوشتن یادداشت های پیاپی و طرح در جلسات مرتبط سعی در نشان دادن اهمیت و نقش این موضوع در کمک به تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و ایجاد بستر لازم برای اشتغال مولد و خروج از رکود اقتصادی کشور و همچنین کاهش هزینه قیمت تمام شده محصولات و افزایش قدرت پذیری آن‌ها دارد.

همچنین اولین بار به همت وی موضوع برند به ویژه برند صادراتی و ایجاد واحد و نشریه برند در اتحادیه صادرکنندگان به کمک مهندس سیادت رئیس وقت اتحادیه مطرح و راه اندازی و برای تکمیل و پشتیبانی از برند، طرح تولید بدون کارخانه “برندینگ” به گونه ای بومی سازی شده ارائه شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *