39سالگی باشکوه

روز گذشته مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی شاهد حضور پرشکوه مردم همیشه در صحنه بود. ملتی که آمده بودند تا در 39‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز مان، بار دیگر پایداری التزام خود به مقام معظم رهبری را نشان دهند.

این مراسم باشکوه جلوه ای از حضور دوشادوش مردم و مسئولین بود. بارقه ای از امید به این که وحدت و تلاش توام با دلسوزی برای ایران و ایرانی بتواند روزهایی پر از آرامش و موفقیت را رقم بزند. درادامه به دیدگاه‌های مسئولین مختلف از حضور میلیونی مردم در راهپیمای 22 بهمن می‌پردازیم.

 

 

استاندار خراسان رضوی:

حضور مردم مسئولیت مسئولین را دشوارتر کرد

استاندار خراسان رضوی گفت: حضور انقلابی مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، برای مسئولان پیامی رسا دارد و آن کار و خدمت بیشتر و مسئولیت سنگین تر در خدمتگزاری به ملت برای تامین و ارتقا رفاه، آرامش و آسایش مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی است.

علی‌رضا رشیدیان افزود: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی  یوم الله 22 بهمن، استواری و ایستادگی آنان برای حفظ ارزش های الهی و متعالی انقلاب اسلامی را نشان داد.

وی اضافه کرد: مردم با حضور شکوهمند خود در این مراسم، بار دیکر به جهانیان ثابت کردند که بر عهد و پیمانی که با امام (ره) و شهیدان بسته اند پا برجا و وفادار بوده و هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: پیام حضور گسترده مردم به دشمنان انقلاب اسلامی و این ملت رشید این است که اتحاد، همدلی و انسجام مردم مستحکم تر از همیشه است.

رشیدیان با بیان اینکه این راهپیمایی جلوه ای از ایمان، وحدت و اقتدار ملت در سایه پرچم اسلام است؛ عنوان کرد: مردم همواره اثبات کرده اند با درک صحیح از مقتضیات زمان؛ توطئه های شوم دشمنان را در هم شکسته و لحظه ای از میراث ماندگار و گرانبهای امام (ره) و شهدا  که استقلال، آزادی و عزت است؛ دست بر نمی دارند.
 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

پاسداری انقلاب به عهده نسل‌هایی است که امروز به آن گرویده‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ملت ایران 40 سال انقلاب اسلامی را پاسداری کردند و از این به بعد پاسداری از انقلاب بر عهده نسلهایی است که از امروز به انقلاب گرویده اند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که انقلاب اسلامی تاکنون در راستای راه امام خمینی(ره)، خط امام که ولایت فقیه و ولایت منصوب از طرف امام زمان(عج) است مسیر خود را ادامه داده و می دهند.
امام جمعه مشهد گفت: نسل امروز باید مسئولانه انقلاب اسلامی را در برابر هر گزند و انحرافی که بخواهد آن را از مسیر ولایت فقیه جدا کند پاسداری کنند.
 


معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

همه برای وحدت بکوشند

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: افرادی که دل در گرو حفظ و استقلال کشور دارند باید در جهت وحدت و انسجام بکوشند و حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشانه انسجام ملت ایران و پشتیبانی از آرمان های امام راحل (ره) است.

سید جواد حسینی افزود: حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردم شهری و روستایی شکوفایی انقلاب را رقم زد. تکرار این حضور موجب تداوم و بقای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب می شود.

وی اضافه کرد: باورهای مردم به مکتب دینی، رهبری و حضور مردم و انسجام ملی سه مولفه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حسینی گفت: عنصر و مولفه به وجود آورنده هر انقلاب، عامل بقا و پایداری آن نیز هست بنابراین هر سه مولفه در کنار هم ماندگاری انقلاب را رقم خواهد زد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: از جمله صحنه ها و میادینی که حضور مردم و پشتیبانی آنان از انقلاب اسلامی را نشان می دهد، راهپیمایی 22 بهمن به عنوان گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هر سال حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند راهپیمایی 22 بهمن نسبت به سال قبل پررنگ‌تر و مقتدرانه می‌شود، افزود:  نفی سلطه، استقلال و آزادی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که به خوبی در جمهوری اسلامی شاهد تجمیع این اصول هستیم.

 

 

عضو خبرگان رهبری:

پیشرفت ها در ۴۰ سال گذشته چشمگیر بوده است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در چهل سال گذشته چشمگیر بوده است.

آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی افزود: دستاوردهای انقلاب چه داخلی و چه خارجی بسیار ارزنده است. البته به نقطه آرمانی و ایده‌آل خود نرسیده ایم و تا آن نقطه فاصله داریم اما نسبت به گذشته انقلاب پیشرفت های زیادی داشته ایم.

وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد آمار دانشجویان ۱۵۷ هزار نفر بود و اکنون حدود ۴ میلیون دانشجو داریم. سطح فرهیختگی جامعه بالا رفته است و در کار و شغل نقطه ضعف وجود دارد اما از لحاظ درس و تحصیل رشد پیدا کرده ایم. همچنین تعداد خانم های پزشک در قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید اما  حالا چندین هزار خانم پزشک در رده های مختلف وجود دارد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از انقلاب از لحاظ وجهه جهانی، ایران یک کشور استعمار زده ای بود که در داخلش حاکمیت وجود نداشت اما اکنون همه چیز به عهده خودمان است و رئیس جمهور منتخب مان است. در راس دشمنان ما آمریکا است و کشورهای دیگر استعمارگر مخالف ما هستند اما ما توانسته ایم ۴۰ سال مقاومت و در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

 

 

نماینده مشهد در مجلس:

حضور مردم، نظام را بیمه می‌کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز حضور مردم بسیار مغتنم است و باید تلاشی صورت گیرد تا مردم با امید بیشتر وارد صحنه حمایت از نظام شوند و نظام را در مقابل تمام این شیطنت‌هایی که وجود دارد با حضور خود بیمه کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با تاکید بر اینکه مهم‌ترین چیزی که امروز باید بر آن سرمایه‌گذاری شود، ایجاد ارتباط عاطفی و کاملا منطقی در یک فضای گفتمانی بین نسلی که انقلاب کردند و نسل‌های بعدی است، افزود: ذهن بسیاری از افراد نسل‌های بعدی در محیط آلوده‌ای که در فضای مجازی وجود دارد با ابهام‌ها و سوال‌هایی مواجه شده است.

پژمانفر با بیان اینکه امروز باید دهه فجر را فرصت خوبی دانسته و از آن استفاده شود، عنوان کرد: بایدگفت‌وگوهای کاملا ازادی فراهم آید تا افراد مسائل، انتقادها، نقاط قوت، نقاط ضعف و فرصت‌ها را عنوان کنند، این بهترین پشتوانه برای پیگیری مسائل است. افراد باید بدون رودربایستی مسائل خود را بیان کنند.

وی افزود: این بحثی است که از آن غفلت شده و دشمن نیز از آن سوءاستفاده کرده و علیرغم دستاوردهای زیاد، اتفاقات خوب و پیشرفت‌های داخلی، خارجی، علمی، بین‌المللی و کشاورزی که در کشور صورت گرفته در فضای غبارآلودی که ایجاد کرده، دفاعیات مناسبی در این موضوعات ارایه نشده است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم تنها پشتوانه این نظام هستند و تمام مسائل با حضور آن‌ها حل شده است، تصریح کرد: جنگ در تمام دنیا حوزه‌ای مربوط به نیروهای نظامی است اما در ایران ضمن قدردانی از زحمات نیروهای نظامی، این مردم بودند که به شکل‌های مختلف پشتیبانی و حضور پیدا کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز حضور مردم بسیار مغتنم است و باید تلاشی صورت گیرد تا آنان با امید بیشتر وارد صحنه حمایت از نظام شوند و نظام را در مقابل تمام این شیطنت‌هایی که وجود دارد با حضور خود بیمه کنند.

 

 

نماینده نیشابور در مجلس:

حضور مردم تایید جدی بر وفاداری به انقلاب بود

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تایید جدی بر وفاداری آن‌ها به انقلاب و آرمان‌های آن است.

حمید گرمابی با اشاره به اینکه آسیب‌های فرهنگی-اجتماعی بیش از تمام آسیب‌ها انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی، فراگیر شدن آن و رفع معذوریت‌هایی که از قبل وجود داشته، نسل جوان سرگردان و حیران شده است.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه با اتفاقاتی که اخیرا صورت گرفت نیاز است تا مردم باردیگر وفاداری خود را به انقلاب نشان دهند، عنوان کرد: مردم باید با صدای رسا فریاد بزنند که هنوز پشتیبان انقلاب هستند و از انقلابی که آن را در سال 57 رقم زدند، پشتیبانی می‌کنند و برای استقلال و آزادی آن دل‌نگران هستند. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال می‌تواند تایید جدی بر وفاداری آن‌ها به انقلاب و آرمان‌های آن است.

 

 

نماینده کاشمر در مجلس:

مردم در 22بهمن کار خود را درست انجام دادند

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم هر سال در 22بهمن کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، امیدوارم که مسئولین هم در مسیر درست گام بردارند.

بهروز بنیادی افزود: جدایی بین مردم و مسئولین بدترین آسیبی است که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. مسئولین باید از صفاتی که به نوعی به آن‌ها داده می‌شود همچون فراموش کردن مردم، عدم همدردی با آن‌ها، رفتن به سمت اشرافی‌گری و فراموش کردن فرهنگ اوایل انقلاب فاصله بگیرند و به آغوش مردم بازگردند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید مهم‌ترین دغدغه ما دغدغه فرهنگی باشد، اظهار کرد: اکنون در بخش اعظم این زمینه دچار افول و رکود هستیم.

بنیادی افزود: افرادی که متولی فرهنگ در جامعه شدند چه افرادی که در صداوسیما فعالیت می‌کنند و چه افرادی که در وزارت‌ها و نهادهای مربوط به فرهنگ‌سازی کشور متولی مسئولیت بودند، نه تخصصی در این زمینه داشتند و نه همت و تلاشی در این راه انجام کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز شاهد تهاجم فرهنگی هستیم که بیگانگان شروع کرده‌اند و از مدت‌ها پیش نیز مقام معظم رهبری دستور و هشدار داده بودند. باید امروز در این زمینه بهتر عمل شود تا دچار این آسیب شدید نشویم.

 

 

نماینده تربت‌جام در مجلس:

حضور مردم موانع بین‌المللی را بر می‌دارد

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده و پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن موانع سر راهمان در محیط بین المللی را بر می‌دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان کرد: در سال 57 انقلابی بر پایه دین، آزادی خواهی و استقلال طلب در خاورمیانه انجام دادیم و امروز پس از 40 سال می بایست استوارتر از روز اول این پرچم و علم را در خاورمیانه بالا نگه داریم چراکه این راه و رسیدن به هدف را با هزینه فوق العاده سنگینی بدست آوردیم.

رئیس فراکسیون اهل سنت و فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: بیش از 250 هزار هموطن برای این انقلاب شهید شدند و بیش از دو برابر این عدد ایثارگر داریم که دچار مشکلات عدیده جسمی هستند و زندگی سختی دارند برای این که این راه ادامه یابد و این پرچم استوار بماند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین کشوری در خاورمیانه هستیم که مسیر حرکتمان نسبت به سایر کشورها ضعیف تر و بدتر از دیگران نبوده اما موانع جلوی راهمان زیاد بوده است.

رحیمی جهان آبادی  با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور عنوان کرد: این حضور گسترده اولا موانع سر راه ما در محیط بین المللی و داخلی را برمی‌دارد و در ثانی پیام ثبات و امنیت را از ایران به جهان مخابره می‌کند که این امر باعث می شود زمینه سرمایه گذاری، رجوع و اعتماد به کشور ما در فضای بین المللی افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین این حضور گسترده دلگرمی برای دلسوزان داخلی دارد تا کسانی که واقعا قصد دلسوزی، سرمایه گذاری و کار در کشور دارند در این راستا تلاش بیشتری کنند. به ویژه باتوجه به حوادث و اغتشاشات اخیر که رخ داد نیاز داریم تا همدلی خود را بیش از پیش به نمایش بگذاریم.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: انقلاب 57 مردمی‌ترین انقلاب تاریخ خاورمیانه بوده و اگرچه ممکن است هنوز به بخشی از اهداف و آرمان هایمان نرسیده باشیم اما باید تلاش کنیم تا این مسیر ادامه یابد چراکه بسیاری از کشورهایی که امروز شاخص و پیشرفته هستند، در مدت کوتاه به تمام چیزی که می خواستند نرسیدند و ماهم باید این مسیر را همچنان ادامه دهیم و ایراد های این مسیر را رفع کنیم تا متحد و منسجم بتوانیم به آرمان‌های بلندمان که انسانی، اسلامی و حق طلبانه است، برسیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *