بررسی مجوز تکمیل شبکه جداسازی آب شرب از خام توسط شرکت همیارسازه توس

مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه کمیته بررسی لوایح، از بررسی طرح پیش‌نویس لایحه مجوز تکمیل شبکه جداسازی آب شرب از خام توسط شرکت همیارسازه توس وابسته به سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این جلسه خبر داد.

مریم علیزاده با بیان این مطلب افزود: با عنایت به کاهش میانگین بارندگی و وضعیت بحرانی آب در شهر مشهد مقدس، مطالعات طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری در کارگروه استانی طرح مذکور، تصویب شده و تاکنون بخشی از پروژه شامل اجرای شبکه آب‌رسانی و احداث مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ آب، اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته بررسی لوایح، ضمن تاکید بر اهمیت و حساسیت این پروژه ملی، تکمیل طرح و ارسال لایحه مربوطه به شورای اسلامی شهر را تایید کردند.

رییس کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد درخصوص مصوبات دیگر این جلسه گفت: موضوعات لغو مصوبه واگذاری زمین به اداره کل تبلیغات اسلامی؛ واگذاری یک قطعه زمین متعلق به شهرداری به مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی شمال شرق کشور؛ و اخذ هزینه از عملیات‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در خارج از محدوده شهری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به پیشینه موضوع و مصوبات قبلی، با ارسال آن به شورای اسلامی شهر در قالب لایحه موافقت شد.

علیزاده در ادامه تصریح کرد: تدوین شیوه‌نامه اجرایی درخصوص تسهیل و دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه ساختمانی و ابلاغ آن به مناطق شهرداری از دیگر تصمیمات جلسه بود که با عملیاتی شدن آن، گام مهمی در تسریع و تسهیل فرایندهای صدور پروانه و جلب رضایت شهروندان برداشته خواهد شد.

به گفته وی، آخرین دستور کار مورد بررسی در این جلسه، بسته حمایتی و تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده بود که با توجه به وجود قوانین بالادستی و مصوبات شورای اسلامی شهر در این زمینه، مقرر شد بسته جامع و کاملی تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

image_print
470 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *