بودجه عملکردی می‌شود

معاونت هماهنگی برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: از سال آینده 100 درصد دستگاه‌هایی که از اعتبارات هزینه‌ای استانی تامین اعتبار می‌شوند باید بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را اجرا کنند.

حسن پرورنده در نشست خبری که با هدف آخرین وضعیت اعتبارات استان و تخصیص‌ها که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: کل اعتباراتی که تاکنون به سازمان ابلاغ شده هزار و نهصد میلیارد تومان است که دارای 50/9 درصد تخصیص است.

وی گفت: اقدام خوبی که صورت گرفته این است که عملا مطالبات پاداش بازنشستگان خدمت تا پایان سال 95 تامین اعتبار شده و مشکلات آن رفع گردیده است. همچنین امسال اولین سالی بود که در قالب اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی کمک‌های فنی اعتباری در استان تامین اعتبار کردیم، کمک‌های فنی اعتباری در قالب یارانه‌ای است که جهت تسهیلات توسط دستگاه‌ها به بخش خصوصی داده می‌شود.

معاونت هماهنگی برنامه و بودجه خراسان رضوی ادامه داد: به عبارت دیگر اگر وامی تعلق میگیرد مقداری از تسهیلات را به عنوان یارانه پرداخت میکنیم که در اختیار جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که در واقع به طرح‌های اشتغال‌زایی در استان کمکی شود.

پرورندی اظهار کرد: سال کنونی اولین سالی است که اعتباری تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ 38 میلیارد و 800 میلیون تومان به پروژه‌های ورزشی اعم از ورزش دانش آموزی، ورزش همگانی، احداث خانه‌های جوان و جاده تندرستی داده شده است.

وی گفت: اعتباراتی که در قالب اعتبارات استانی به ما ابلاغ می‌شود اختیار آن کاملا بر استان و شورای برنامه ریزی است و تفکیک وظایفی بین استان ها و کشور وجود دارد، یعنی سازمان در قالب اعتبارات استانی که ابتدای سال ابلاغ می‌شود و به شورای برنامه‌ریزی می‌رود همه نوع عملیات را نمی‌توانیم انجام دهیم. در واقع به لحاظ پولی که به استان داده می‌شود اختیار در شورای برنامه ریزی استان در قالب عملیاتی که به استان محول شده تصمیم گیری و اقدام می‌کنیم، در همین راستا در قالب اعتباراتی که در استان داریم باید با سقف اعتبارات موجود الزامات قانون رعایت شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که به استان در قالب شورای برنامه ریزی استان به عنوان دستور داده می‌شود اختیارات آن با استان است ولی برخی از اعتبارات از ردیف‌های متفاوتی ابلاغ می‌شود و به جهت اینکه ماهیت آن ردیف مشخص شده دیگر مشخص است باید کجا پرداخت شود، در دستورالعمل ما باید برای آن شاخص‌هایی اعتبار گذاشته شود که از شاخص میانگین کشوری در آن شهرستان پایین‌تر باشد، فلسفه این قانون همسان‌سازی و متوازن کردن امکانات در شهرستان هاست.

پرورندی یادآور شد: از سال آینده 100 درصد دستگاه‌هایی که از اعتبارات هزینه‌ای استانی تامین اعتبار میشوند باید بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را اجرا کنند، یعنی بودجه‌ریزی عملیاتی می‌شود و در واقع قیمت واحد فعالیت و خدمات دستگاه‌های اجرایی شفاف می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *