دهه فجر فرصتی برای نمایش تعالی انقلاب است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هنوز در میانه راه است، گفت: در هر سال دهه مبارک فجر، فرصت نمایش تعالی و تکامل نوین انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در کنگره «مصطفای شهید» که با حضور خانواده معزز شهدا به ویژه شهید احمدی روشن، دانشجویان و خادمان حرم رضوی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر فرصت نمایش تعالی و تکامل انقلاب اسلامی است، افزود: برخی به دهه فجر این دیدگاه را دارند که این ایام یادآور پیروزی انقلاب و ایثارگری است، در حالی که دهه فجر بیانگر انفجار نورِ انقلاب در همان سال است، به این معنا که هر سال در دهه فجر باید بررسی کنیم انقلاب چقدر پیشرفت داشته و چه دستاوردهای جدید را رقم زده است.

وی تصریح کرد: انقلاب پویشی است که در مسیر حرکتش با فراز و نشیب‎های زیادی برخورد می‎کند، لذا این فرآیند مشکلاتی را در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد می‎کند که برای نسل چهارم انقلاب کمی سخت است، ولی به شکرانه الهی انقلاب در جریان رسیدن به اعتلای حقیقی پیوسته در حال حرکت است و مردم شاهد این اعتلا خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب هنوز در میانه راه است، عنوان کرد: انقلاب مردم در 39 سال پیش اهرمی شد تا به ‎وسیله آن اعتلای کشور را در پیش بگیرند، اولین حرکت این اهرم دگرگون کردن نظام در کشور بود.

امام جمعه مشهد گفت: تمام حرکت انقلاب پیشرفت صعودی بوده است و هدف آن ترویج حاکمیت اسلامی در جهان است، انقلاب تمام معادلات سیاست‌مداران را به ‎هم زد و باعث شد تا سیاست‌مداران جهان جریانات سیاسی خویش را با ملت ایران تنظیم کنند، البته در این راستا دشمنی‎های زیادی هم کردند ولی هربار مردم ایران پیروز میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: حضور برخی افراد غرب‏گرا در کشور که بعضا مسئولیت هم دارند، باعث کندی حرکت انقلاب در رسیدن به اعتلا می‏‌شود و فراز و نشیب‏‌های زیادی را برای انقلاب ایجاد می‏‌کنند.

وی اعتلای انقلاب را هدف همه شهدا و ایثارگران در این 39 سال معرفی و عنوان کرد: برخی بر این باورند که جریان هسته‎ای کشور هزینه زیادی برای ملت داشت، در حالی که این هزینه برای دستیابی به موفقیت‎ها در سطح جهان ارزشمند بود.

علم الهدی افزود: شهدای هسته‎ای تربیت‌شدگان مکتب انقلاب هستند، لذا وقتی دشمن نتوانست با ایمان آن‌ها مقابله کند، به ترور این عزیزان اقدام کرد.

 

 

منبع: آستان نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *