کناره‌گیری قالیباف از آرای اصولگرایان می‌کاهد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کناره گیری قالیباف از انتخابات اظهار کرد: کناره گیری قالیباف از آرای اصولگرایان می‌کاهد، من فکر نمی کنم با این وضعیت انتخابات دو مرحله‌ای شود.

مسعود پزشکیان عصر دیروز در نشستی با دانشجویان که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دوره ای که من در تبریز دانشجو بودم و مسایل زیادی مطرح می‌شد، ما نیز همین سیر را طی کردیم. انجمن اسلامی را شکل دادیم و مستقل فکر می کردیم، اختلافات آن زمان بر سر مدیریت بود.

وی ادامه داد: آن زمان در دانشگاه جبهه خود را اداره کردیم و درس خواندیم اما فراموش نکردیم که آینده از آن ماست. پس برای آن خود را آماده کردیم. امروز آینده نیز از آن شما خواهد بود ولی شرط آن این است که توانمند، سالم و ماهر وارد جامعه شوید. هیچ قدرتی نمی‌تواند توان شما را از شما بگیرد. همه تلاش کردند ما در دانشگاه منزوی شویم، امروز سوال این است که آیا توانستند؟

پزشکیان تصریح کرد: من علم و مهارت و مدرک را با زحمت به دست آورده بودم و کسی نمی توانست این مهارت را از من بگیرد. در نتیجه علی رغم میل رییس دانشگاه، دست ما پیش تر بود چون ما در جایگاهی غیرعاریتی قرار داشتیم. ما قدرت نفوذ در جامعه داشتیم و در جامعه مردم حرف ما را می‌پذیرفتند، شما زمانی که ماهر و عالم شدید، مردم نیز سخن شما را گوش خواهند داد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما می خواستیم به مردم خدمت کنیم ولی خواستند جلوی من را بگیرند چون مهارت من را نداشتند. من به جای گرفتن سهام و کلینیک زدن، دنبال این بودم که در روستاها و کشور چگونه باید به داد مردم رسید. این را با اعتقاد و باور به دنبال آن بودم. نمی خواستم شعار بدهم، حق نداریم مردم را خواص و عوام، ویژه و غیرویژه کنیم. در این میان فقرا و محرومین بیشتر به ما نیاز داشتند.

وی با بیان اینکه آنچه مردم در میدان عمل می‌بینند را متوجه می شوند، گفت: این انقلاب را چه کسی به این روز کشانده است، مگر کسی وارد این کشور شده است، غیر از ما بوده؟ کسانی که در مناظرات از قاچاق می گفتند؛ چه کسی باید جلوی قاچاق را می گرفت؟ این ها از عوام بودن سوء استفاده می‌کنند، مسئول قاچاق نیروی انتظامی است نه دولت. چه کسی باید قاچاقچی را محاکمه کند، قوه قضاییه اما چه کسی را محکوم می‌کند؟ دولت. من نمی دانم به چه دلیلی باید در این مملکت قاچاق باشد و ما قوه قضاییه و نیروی انتظامی داشته باشیم؟ چگونه است که می توانند جلوی یک پوستر را بگیرند؟ تمام تمرکز آنان جایی دیگری است.

وی اضافه کرد: من هیچ ارتباطی با این دولت ندارم و در عرض 4 سال گذشته حتی یک جلسه هم با دکتر روحانی نداشته ام ولی الان شهر به شهر می روم و به مردم می گویم که به این افراد رای بدهند. من وظیفه دارم از سرمایه خود استفاده کنم و بگویم چه کسی بهتر از سایرین است، قطعا آقای رییسی شخص مسلمانی است ولی از نظر مدیریتی نگاه‌ها متفاوت است، انسانی که دید بازتری دارد، راحت‌تر می‌تواند مسیر را نشان دهد.

انصراف قالیباف؛ حفظ وحدت یا فرار به جلو؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان قالیباف در جریان مناظرات ریاست‌جمهوری بیان کرد: وی علنا در صدا و سیما رقیب را به دروغ‌گویی و رانت‌خواری متهم می‌کرد.
مسعود پزشکیان با اشاره به کناره‌گیری قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام او جهت حفظ وحدت بود یا فرار به جلو، عنوان کرد: باید از خود ایشان دلیل این کار را پرسید، ولی از نظر من اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، آرای خود آن طرف شکسته می‌شد.
پزشکیان عنوان کرد: اگر هم سخن ایشان درست نبود، چرا در مقابل دیدگان مردم تهمت می‌زد، مگر شواری نگهبان می‌تواند یک فرد دروغگو و رانت‌خوار را تایید صلاحیت کند، اگر پاسخ خیر باشد، چرا ایشان در برابر مردم اینگونه راحت تهمت می‌زند، خود آقای قالیباف هم می‌گفت «به مردم نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند»؛ یعنی همان کاری که خودش می‌کرد را به طرف مقابل نسبت می‌داد که این خیلی اقدام بدی بود.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *