تبلیغات ریاست جمهوری و شوراها در مجموع نسبت به دوره های گذشته سالم تر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تبلیغات ریاست جمهوری و شوراها  در مجموع نسبت به دوره های گذشته سالم تر است.
سیدجواد حسینی در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای استان با اشاره به اینکه چهار نوع انتخابات در کشور داریم که هر کدام قانون خاص خود را دارد، اظهار کرد:  8 صبح پنجشنبه، 28 اردیبهشت زمان تبلیغات برای هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان خواهد رسید.
وی در خصوص ضوابط اجرایی تبلیغات ادامه داد: قانون ظرفیت های ایجابی را برای کاندیداها در نظر گرفته تا این افراد بتوانند سوابق خود را برای مردم مطرح کنند و مردم نیز بتوانند با شناخت بیشتری دست به انتخاب بزنند در کنار آن قوانینی مبنی بر نبایدها و اخلاق انتخاباتی در آن مطرح می‌شود که در این راستا کاندیداها هر چه بیشتر این موارد را رعایت کنند صداقت، درستکاری و صلاحیت خود را بیشتر ثابت خواهند کرد.
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: عکس، تصویر، بنر، ستاد انتخاباتی و فضای مجازی در زمره ظرفیت های ایجابی و  موارد سلبی نیز به عنوان مثال شامل استفاده از پتانسیل اداری و دولتی بر علیه یا موافق کاندیداها است، توهین، تهمت و تخریب افراد نیز در زمره این موارد است.
حسینی در خصوص مدل های مختلف تبلیغات در کشور عنوان کرد: در یک مدل کاندیدا بر اساس محدودیت و ظرفیت ها، وضع موجود را نقد می‌کنند و در این راستا برنامه های خود را ترسیم و مطرح می‌کنند، اما نوع دیگر، مدل مبتنی بر ستیزه جویی است که بر پایه انکار و رد طرف مقابل برای اثبات خود است که طبیعتا در جامعه انشقاق ایجاد میکند.
وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه انتخابات مایه مباهات است، افزود: انتخابات استفاده حق و تکلیف است که وفاق و انسجام ایجاد کرده و جامعه را در مقابل دشمنی های بیرونی از درون قدرتمند می‌کند و به این دلایل مایه مباهات است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای برگزاری انتخابات سالم و پرشور باید موارد مختلف را رعایت کرد که یکی از این موارد تبلیغات صحیح است، این در حالی است که مقام معظم رهبری کلیه بایدها و نبایدهای انتخاباتی را متذکر شده‌اند.
حسینی در خصوص محل نصب بنرهای تبلیغاتی عنوان کرد: نصب بنر در محل ستاد تبلیغاتی با هر ابعادی مانعی ندارد، ولی در خارج آن اشکال دارد، نصب بنرها بر دیوارهای عمومی مانند مساجد، ورزشگاه‌ها و … و دیوار منازل بدون کسب اجازه از مالک ممنوع است.
وی گفت: در خراسان رضوی 42 کانال تلگرامی وجود دارد که بیش از 18 هزار کاربر دارد که این موارد حجم تبلیغات محیطی را کاهش داده ولی در شهر مشهد 30 اکیپ برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این مطلب که انتخابات آگاهی های مردم را در بعد اجتماعی و سیاسی بالا می‌برد، اظهار کرد: در این راستا به کاندیداها اجازه داده شده در غالب تجمع، سخنرانی، چاپ بروشور و … به مردم آگاهی دهند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: اجتماعات اگر در محل مسقف باشد تنها با اطلاع دادن به فرمانداری‌ها موردی ندارد ولی تجمع در میادین روباز ممنوع و در مکان‌های عمومی و روباز نیازمند مجوز است.
وی به کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا توصیه کرد: اولین وظیفه کاندیداها شناخت ظرفیت های بومی است و در این راستا باید برای رشد منطقه برنامه ریزی هایی داشته باشند.
حسینی اظهار کرد: متولدین 29 اردیبهشت 1378 می‌توانند با داشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند در انتخابات حضور یابند.
منبع: خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *