انتقال بازی‌های لیگ برتر به شهرستان؛ از شایعه تا واقعیت!

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: ورزشگاه ثامن الائمه تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات زیر کشت نرفته و اگر این امر محقق نشود 2 تیم مشهدی می توانند بازی های خود را در تربت حیدریه و قوچان برگزار کنند.

محمد مهدی برادران درباره دلیل زیرکشت نرفتن زمین ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد بیان کرد: قرار بود در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به مشهد اعتباراتی برای زیرکشت رفتن زمین این ورزشگاه در نظر گرفته شود اما تاکنون این امر محقق نشده است. البته از طریق مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیگیر دراختیار گرفتن اعتبارات هستیم.

 

*ورزشگاه ثامن استاندارد نیست

وی افزود: سازمان لیگ فوتبال به ما تاکید کرده زمین ورزشگاه ثامن الائمه(ع) جزء زمین های نامناسب محسوب می شود و باید هرچه سریع تر برای استاندارد سازی این ورزشگاه اقدام شود.

برادران درمورد اینکه تاکنون نامه ای برای برگزاری بازی های فصل آینده تیم سیاه جامگان در ورزشگاه امام رضا(ع) به این باشگاه نرسیده است، گفت: باشگاه ها باید ورزشگاه مدنظر خود را به سازمان لیگ معرفی کنند و باشگاه سیاه جامگان باید به دنبال اخذ مجوز بازی در این ورزشگاه باشد. البته ما با بخش فرهنگی و تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای انجام بازی های سیاه جامگان و پدیده در ورزشگاه امام رضا(ع) مذاکره کرده ایم و آن ها هم موافقت خود را اعلام کرده اند.

 

*سیاه‌جامگان مسیر پدیده را پیش بگیرد

وی ادامه داد: تا جایی که من اطلاع دارم باشگاه پدیده برای برگزاری بازی های این تیم در ورزشگاه مذکور اقدامات ابتدایی را انجام داده و تنها بحث قیمت گذاری اجاره ورزشگاه، به نظر کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی موکول شده است. باشگاه سیاه جامگان هم باید مسیر پدیده را پیش بگیرد.

برادران درمورد اینکه سرانجام 2 تیم مشهدی بازی های خود در لیگ هفدهم را در ورزشگاه ثامن الائمه برگزار می کنند یا امام رضا(ع) تصریح کرد: امیدواریم بازی های این 2 تیم در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود اما معرفی ورزشگاه به سازمان لیگ در اختیار خود تیم هاست. ضمن اینکه با وضعیت فعلی زمین ورزشگاه ثامن، مجوز برگزاری دیدارهای لیگ برتر در این ورزشگاه صادر نمی شود. بنابراین اگر سیاه جامگان و پدیده موفق نشوند دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار کنند باید در تربت حیدریه یا قوچان میزبان حریفان خود باشند.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره احتمال تغییر نام سیاه جامگان گفت: این امر باید در کمیسیون ماده پنج مطرح شود. سیاه جامگان جزء معدود تیم های لیگ برتر است که مجوز کمیسیون ماده پنج را ندارد و تا زمانی که این مجوز را در اختیار نداشته باشد در حد یک تیم فوتبال فعالیت های خود را پیگیری می کند و باشگاه محسوب نمی شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *