بازدید استاندار خراسان رضوی از بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکبر» در مشهد

استاندار خراسان رضوی همراه جمعی از خیرین این استان روز شنبه از مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال شرق کشور به نام «اکبر» در مشهد بازدید کرد.

رئیس بیمارستان اکبر در این مراسم گفت: این بیمارستان که با کمک بنیاد خیریه سرور احداث شده است در روزهای آتی با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.
دکتر عبدالعلی خوارزمی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 10 هکتار با زیربنای 22 هزار متر مربع در 6 طبقه ساخته شده است.
وی اظهار کرد: بیمارستان اکبر دارای 250 تخت بیمارستانی است که عمل های جراحی فوق تخصصی کودکان در رشته های مختلف مانند اعصاب، ریه، انکولوژی (خون) و روماتولوژی در آن قابل انجام است.
وی گفت: این بیمارستان با هزینه 500 میلیارد ریال ساخته شده که 300 میلیارد ریال توسط بنیاد خیریه سرور و 200 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شده است.
خوارزمی افزود: تعداد پست های تعیین شده برای فعالیت در بیمارستان اکبر حدود 390 نفر است که 50 نفر از آنان پزشکان متخصص و فوق تخصص کودکان می باشند.
وی اظهار کرد: این بیمارستان دارای 10 بخش شامل نوزادان، جراحی کودکان، اعصاب کودکان، عفونی کودکان، آلرژی و ایمونولوژی کودکان، نفرولوژی کودکان، ریه کودکان، گوارشی کودکان و روماتولوژی کودکان و نوزادان می باشد.
هم اکنون 57 بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *