تعیین تعهدات برای طرف خارجی‌ قرارداد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مشارکت در تولید خودرو با خارجی‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری مالی و انتقال تکنولوژی به کشور است تا اگر تحریم‌های اقتصادی تحمیل شد، طرف خارجی به سادگی زیر تعهدات خود با خودروسازی کشور نزند.

رمضانعلی سبحانی‌فر درباره وضعیت صنعت خودروسازی در کشور افزود: نباید سرمایه گذاری مشترک با خارجی‌های یکطرفه و تک بعدی باشد تا خودروسازان داخلی تنها دانش و تکنولوژی را وارد صنعت خودروسازی کنند بلکه باید سرمایه‌گذاران خارجی را نیز مجاب کرد، با سرمایه گذاری مادی در کنار انتقال دانش توسعه صنعت خودروسازی را رقم بزنند.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشارکت در تولید خودرو با خارجی‌های نیازمند سرمایه گذاری مالی و انتقال تکنولوژی به کشور است تا اگر تحریم‌های اقتصادی و غیر برما تحمیل شود، طرف خارجی به سادگی زیر تعهدات خود با صنعت خودروسازی ما نزند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی،افزود: مشارکت اصولی با خارجی‌ها در تولید خودرو اگر همسو با سرمایه گذاری مادی و انتقال تکنولوژی به کشور باشد، می تواند مزایایی همچون پایبندی به تعهدات طرف خارجی، ایجاد فرصتهای اشتغال و ارزش افزوده در چرخه اقتصاد، افزایش کیفی خودرو و در نهایت علاوه بر تامین خودروهای داخلی بتوان صنعت خودرسازی را نیز صادرات محور کرد.

وی ادامه داد: قراردادهای ایجاد شده در مشارکت‌های خارجی در تولید خودرو بایدبه نوعی تنظیم شود که 70 درصد قطعات یدکی خودرو از تولیدات داخلی تامین شود و 30 درصد خودرو تولید شده نیز در مشارکت با خارجی‌های باید در ریل صادرات قرار بگیرد.

سبحانی‌فر افزود: صادراتی شدن خودروهای ایرانی نیازمند طراحی مناسب و توسعه مهندسی مدرن در صنعت خودروسازی است و این امر نیازمند مشارکت خارجیهای در تولید خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه توسعه کیفی سازی صنعت خودروسازی نیازمند تعاملات اقتصادی با کشورهای برند صاحب سبک در خودرو است، یادآورشد: به جای ایجاد فایناس با کشورهای صاحب سبک در تولید خودرو باید سرمایه گذاری مشترک با خودروسازی‌های برند خارجی در دستور کار قرار بگیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *