استاندار خراسان رضوی به عنوان سفیر ورزش‌های همگانی در استان معرفی شد

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در دیدار با استاندار خراسان رضوی، وی را به عنوان سفیر ورزش های همگانی در استان معرفی کرد.

علیرضا رشیدیان در این دیدار بر ضرورت توجه به ورزش همگانی، ترویج و توسعه آن به عنوان یک عنصر مهم در سلامت،  پیشگیری از بیماری ها و آسیب های زندگی ماشینی تاکید و عنوان کرد: حتی اگر به دنبال ورزش قهرمانی هستیم باید در تکمیل آن ورزش همگانی محور توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که امر به ورزش امر به معروف است، افزود: آنچه برای حاکمیت و نظام ها در دنیا مهم است توسعه ورزش همگانی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان موضوعات سلامت محور را به صورت تخصصی دنبال می کند و سایر مولفه ها نظیر محیط زیست، هوا و غذای سالم نیز در تامین این مهم ضروری است.

رشیدیان با تاکید بر این که با اقدامات شایسته ی وزارت بهداشت بیماری های واگیر دار در کشور ریشه کن شده؛ گفت: توجه به موضوع ورزش و همگانی شدن آن باعث جلوگیری از شیوع  بیماری های قلبی، تنفسی، فشار خون، دیابت و … خواهد شد.

رئیس شورای ورزش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هماهنگی و همکاری بین بخشی برای استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در استان، اهمیت ویژه ای دارد که  به توسعه ورزش در جامعه به ویژه در جوانان می انجامد.

رشیدیان به جایگاه، تنوع و قدمت ورزش های بومی و محلی در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: با نهادینه و همگانی کردن این گونه ورزش ها، علاوه بر تامین سلامت، اصالت های فرهنگی نیز حفظ می شود.

استاندار خراسان رضوی از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواست تا به موضوع ورزش همگانی در سطح شهر، بخش و روستاهای استان اهتمام ویژه ای داشته باشد.

علی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از استاندار خراسان رضوی به دلیل اهتمام ویژه به موضوع ورزش های همگانی در استان، وی را به عنوان سفیر ورزش های همگانی معرفی کرد.

وی افزود: یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع، توجه به ورزش همگانی است که در طی چهار سال اخیر عنایت ویژه ای به این مهم شده است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید به ورزش های همگانی گفت: مشارکت مردم  در ورزش های همگانی از 6.5 درصد در ابتدای استقرار دولت یازدهم به 21 درصد در پایان سال گذشته ارتقا یافت.

مجد آرا با بیان این که 60 رشته ی ورزشی زیر مجموعه ی این فدراسیون فعالیت می کند که یکی از آن ها پیاده روی است؛ خواستار احداث جاده ی سلامت در شهرستان های استان به منظور نهادینه شدن فرهنگ ورزش های همگانی شد.

گفتنی است کورش صبوریان نیز از سوی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی به عنوان عضو شورای راهبردی این ورزش در کشور معرفی شد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *