نمایشگاه‌های عرضه مستقیم، عرصه سودجویی دلالان است

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: نمايشگاه‌هاى عرضه مستقيم كالا محلى براى جولان دلالان است که باعث جلوگيرى از تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور می‌شود.

سید مهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با صبح امروز افزود: امروز وجود واحدهای صنفی بیش از حد نیاز به مشکلی بزرگ برای اصناف کشور تبدیل شده است به این دلیل که هدررفت سرمایه‌ها را رقم زده است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های اتخاذ شده در سال‌های گذشته توسط عده‌ای ازمسئولین ناکارآمد، عدم بهره‌گیری از تجربیات صاحبان اصناف، جای خالی کرسی اصناف در اتاق‌های تصمیم‌گیری اقتصادی از جمله عواملی است که ظلمی مضاعف را به اصناف به عنوان خط مقدم اقتصاد کشور وارد کرده است.

لسان طوسی خاطرنشان کرد: اصناف همواره  در خط مقدم اقتصاد كشورنقش بزرگى را ايفا كرده‌اند و به عنوان بازوان توانمند دولت ونظام می‌توانند با حمایت‌های لازم، نقش بى بديل خودرا در نظام اقتصادى كشور ثابت كنند.

وی تاکید کرد: نمايشگاه‌هاى عرضه مستقيم كالا بدون درنظر كرفتن حقوق توليد كننده‌، عرضه كننده ومصرف كننده برگزار می‌شود. تنها عده‌ای سودجو در این بازار مکاره سود می‌برند. این نمایشگاه‌ها مانعى براى تحقق اقتصاد مقاومتى، حمايت از نظام توليد وعرضه، اشتغال پايدار و بازار رقابتى سالم در کشور هستند.

رییس اتحادیه پوشاک اضافه کرد: اصناف بهتر از هر نهاد دیگری توانایی تنظیم بازار را می‌شناسند. تحقق واقعی خصوصی‌سازی و واگذاری تصمیم‌ها به آن‌ها تنها گزینه‌ای است که می‌تواند تصمیم‌گیری به نفع همه اقشار را رقم بزند و از فرصت‌طلب و دخالت‌های سودجویان جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید، پیشگیری از خروج ارز از کشور، ایجاد رونق اقتصادی و رساندن محصول به دست مشتریان تنها در سایه حمایت از اصناف و بها دادن به تصمیم‌های آن‌ها عملی می‌شود.

 

 

سرویس اقتصادی صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *