استاندار خراسان رضوی، تماشاچی فیلم “جشن تولد”

استاندار خراسان رضوی برای تماشای فیلم جشن تولد، اثر فاخر کارگردان و نویسنده ی مشهدی که در سینما آفریقای مشهد به صورت عمومی اکران می شد؛ حضور یافت.
علی رضا رشیدیان در حاشیه ی تماشای این فیلم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه میلاد حضرت علی اکبر (ع)، اظهار داشت: این فیلم نماد بهره گیری از زبان هنر برای معرفی ارزش های انقلاب است.
وی با بیان این که هنر زیباترین روش برای انتقال فرهنگ ها است؛ افزود: باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای برای تقویت همبستگی در جهان اسلام استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: امروز تحکیم وحدت در امت پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک اصل همواره باید دنبال شود و تمامی کسانی که دغدغه ی تحقق این مهم را دارند باید در این مسیر، تلاش کنند.
رشیدیان با بیان این که بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، نوع دوستی و کمک به مظلومان همواره مورد تاکید بوده است؛ تصریح کرد: مدافعان حرم به بهترین شکل به این ندا لبیک گفتند.
وی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد نابودی دشمنان و استقرار امنیت پایدار، صلح و برادری در کشورهای سوریه و عراق باشیم.
گفتنی است؛ با حضور استاندار خراسان رضوی و در پایان اکران عمومی، از عوامل این فیلم قدردانی به عمل آمد.
جشن تولد فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عباس لاجوردی محصول سال ۱۳۹۴ که در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شده است.
این فیلم برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد؛ همچنین در جشنواره ی عماد مغنیه نیز مورد تقدیر قرار گرفت.
فیلم مذکور، داستان یک خانواده اهل سوریه را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله به دمشق که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم زینب کبری (س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند، زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *