ضرورت افزایش چهار برابری کتابخانه‌های عمومی سبزوار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: فضای کتابخانه‌ای این شهرستان پنج هزار و 500 متر مربع است که بر اساس جمعیت 320 هزار نفری آن افزایش چهار برابری کتابخانه‌های عمومی سبزوار ضروری است.

زیبا باغانی افزود: هم اکنون به ازای هر 100 نفر 2 متر مربع فضای کتابخانه در شهرستان وجود دارد که بر اساس چشم انداز 1404 این رقم باید به هشت متر مربع برسد.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه و نقش آن در فرهنگ جامعه، اظهار کرد: سرانه کتاب در سبزوار یک جلد است که این عدد تا 1404 باید به چهار جلد افزایش یابد.

باغانی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن کتابخانه‌های عمومی سبزوار در هسته مرکزی شهر باعث شده است سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق هدف سبزوار با حدود یک چهارم جمعیت شهری از کتابخانه عمومی محروم باشند.

شهرستان سبزوار دارای 9 کتابخانه عمومی نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی است و بیش از 260 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

گفتنی است شهر سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است و 240 هزار نفر جمعیت دارد.

 

منبع: ایرنا

image_print
1 پاسخ
  1. Suivre le téléphone
    Suivre le téléphone گفته:

    urveillez votre téléphone de n’importe où et voyez ce qui se passe sur le téléphone cible. Vous serez en mesure de surveiller et de stocker des journaux d’appels, des messages, des activités sociales, des images, des vidéos, WhatsApp et plus. Surveillance en temps réel des téléphones, aucune connaissance technique n’est requise, aucune racine n’est requise.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *