به غیر از امنیت کشور امنیت دیپلماسی هم می خواهیم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه سرمابه گذاز افق روشن را می خواهد، گفت: امروزدر توسعه گردشگری کار جهادی میخواهیم و کار جهادی در همه جا باعث رونق و توسعه خواهد شد.

مرتضی رحمانی موحد صبح امروز در همایش حمایت از توسعه گردشگری در یاسوج به توسعه گردشگری و توریسم در کشور اشاره کردو گفت:اگر ما نگاهی به گذشته و سال ۹۲ بیاندازیم خواهیم فهمید که ما چندین سال از چشم انداز 1404 و کارهای که باید برای توسعه گردشگری در کشور انجام می دادیم عقب بودیم.

1700پروژه نیمه تمام از دولت قبل به دولت یازدهم به ارث رسید

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با شعار توسعه محوری و نگاه به توسعه گردشگری وارد عرصه شد، تصریح کرد: روحانی در حالی دولت را تحویل گرفت که با انبوی از مشکلات و 1700پروژه بجا مانده از دولت پیشین که برخی از انها از 80 تا 10درصد پیشرفت بود مواجه شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ادامه داد:دولت یازدهم کارهای بزرگی در زمینه گردشگری به سرانجام رسانید که می توان در ردیف بودجه قرار دادن بودجه ای مجزا برای گردشگری در صندوق توسعه ملی اشاره کرد .

رحمانی موحد تصریح کرد:: با همین اقدام ما توانستیم با یک روحیه جهادی 500پروژه از 1700پروژه دولت قبل را به سرانجام برسانیم.

وی امنیت، کیفیت و مهمان نوازی را سه رکن اساسی توسعه گردشگری یک کشور دانست  وافزود: در توسعه گردشگری باید روال کار را فقط به یک نهاد بدهیم و نباید بیش از دهها نهاد دیگر برای این موضوع تصمیم گیری کنند.

حمله به سفارت عربستان گردشگری زیارتی ما را کاهش داد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور  یکی از دلایل کاهش گردشگری کشور در سال 94 را حمله به سفارت عربستان دانست و گفت:قبل از این موضوع ما یک میلیون ۷۰۰گردشگر داشتیم که با به وجود آمدن این قضیه در مشهد گردشگری ما در این زمینه به ۲۰۰هزار نفر رسید.

رحمانی موحد با بیان اینکه یکی از دلایل رشد ما در توسعه گردشگری کشور، گردشگری زیارتی است، گفت: ما باید با همسایه های خود دوست باشیم تا بتوانیم اشتغال در کشور ایجاد کنیم.

به غیر از امنیت کشور امنیت دیپلماسی هم می خواهیم

وی در ادامه ایران را امن ترین کشور در منطقه پر تلاطم خاورمیانه دانست و افزود: امروز به لطف شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم کشوری امن در جهان هستیم اما باید در آن طرف قضیه نیز امنیت خارجی و دیپلماسی خود را حفظ کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه  سرمابه گذاز افق روشن را می خواهد، گفت:امروزدر توسعه گردشگری کار جهادی میخواهیم و کار جهادی در همه جا باعث رونق و توسعه خواهد شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم لباس ملی شده بویراحمد به رسم یادبود به رحمانی موحد اهداء شد.

منبع: به گزارش بویرخبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *